Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 11 oktober 2007

Förkylt var det här

Ja, inte jag men sonen... Han stannade i sängen imorse; lät som ett mellanting mellan KalleAnka och en osmord ladugårdsdörr. Har servat med te mest hela dagen... Nu är det bara att hoppas att förkylningen sticker åt något annat håll än mitt. Är inte särskilt intresserad av att gå omkring och hosta och "snuva" mig. Konstiga ideer man kan ha :-)...

Passade på att förbarma mig över päronen jag fick av I. Dom vi inte har hunnit tugga i oss hade blivit lite mjuka, så det blev till att fixa till ett par pajer. Eftersom jag är rätt bekväm av mig gjorde jag det enklast möjliga; smulpaj. Men så vet jag inte vad som flög i mig, för plötsligt stod jag och gjorde kräm av resterande av de stackars päronen. Vilket kladd!!! Och så gick mixerstaven hädan mitt i alltihop. Men en annan är ju försedd! Hade en likadan (mixerstav) som jag hade fått när jag beställde något från någonstans. Ni vet, såna där "presenter"; om du beställer varor för mer än tvåhundra kronor inom tio dagar får du en ....... värd ....... på köpet. Att man är så lättlurad! Fast i detta fallet var det ju bra, för nu kan jag förpassa den gamle mixerstaven till soptippen och slipper köpa en ny.

Uffe Hund har haft en del synpunkter på mattens härjande i köket... Det var (enligt Uffe) onödigt varmt att ha ugnen på, tråkigt att matte sa "nej Uffe, du får vänta till matte är färdig med det här" stup i ett och dessutom aldrig blev färdig. I alla fall tog allt alldeles för lång tid för att passa en något otålig vovve... Men när allt var klart och disken diskad fick Uffe Hund springa i skogen alldeles lös och ledig. Gissa om det var en glad hund som stack iväg som en oljad blixt!!!

4 kommentarer:

  1. minns du julen när ALLA jag känner fick en mixerstav i julklapp??

    Moahaha

    SvaraRadera
  2. Nä, jag missade nog det! Men nog brukar det bli så att man samlar på sig en massa "bra-att-ha"-grejer som man kommer underfund med att man inte behöver själv... Fast ibland är det ju bra att man har "glömt" att ge bort dom... Med tanke på smärre haverier och så, menar jag...

    SvaraRadera
  3. nu har jag granskning på bloggen av alla kommentarer innan de publiceras :-)
    så kan bf,skriva sin skit till någon annan,jag har tagit bort alla hans kommentarer och kommer inte att tillåta några nya heller!

    Vet inte om du såg det,men han hade kallat sig för uffematten i den sista kommentaren,det tog en bra stund innan jag såg att det kom från honom...

    SvaraRadera
  4. Tur att jag missade det! Med den "falska" kommentaren alltså... Vad förmodas jag ha skrivit (såg att den kommentaren jag skickade i morse är kvar, och den står jag för :-).) Vilken j-la idiot den där "människan" alternativt amöban verkar vara. Kan inte ha mycket roligt, den...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!