Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 8 oktober 2007

Solsken och älgjakt

Nog är det typiskt? Nu när solen skiner som bara sjutton får Uffe Hund och matten sitta inne om vi inte vill gå fram och tillbaka till postlådan... I skogen har jägarna tagit över. Men, mamma-mia, vi har smällt i bildörrar :-) Fast denna gången var det ingen som sa "schh" (även om jag hörde det inombords). Å andra sidan var det inte jag som smällde den gången... Och det var Charlie som var med. Charlie, som var en cavalier king charles spaniel, var den absolut snällaste hund jag någon gång har träffat. Han älskade gurka och bönor; kunde göra vad som helst för att få smaka. Till och med paprika (i synnerhet gul) åt han med förtjusning. Uffe smäller nästan av om det råkar vara lite morötter i hans mat. Men det är väl så; smaken är som baken - delad!



I helgen har det varit något tyst i vårt hus. Matten har haft ont i tänder och käkar. Vissa av husets invånare har njutit av friden :-). Men jag undrar om det verkligen är hål i tanduschlingen, för det värker bara till och från (mest från idag i alla fall, som väl är). Men jag har märkt att jag har bitit ihop rätt ordentligt om nätterna. Vågar inte tänka på att ringa till HG ("min" tandläkare). Inte för att jag är direkt rädd för honom, men desto mer förskräckt brukar jag bli när jag får räkningen :(- ... Det brukar inte vara kul!!! Och inte får jag något bokmärke heller, fast jag är alldeles tyst och försöker sitta stilla... Orättvist är det!!! Och framför allt DYRT!!! Inget för en arbetsoförmögen matte. Månne det blir någon vinst på nästa lott vi ska införskaffa, I och jag? Denna gången ska I köpa, det blir kanske bättre tur då! Tummar hållna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!