Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 3 oktober 2007

Stopp...

...i vasken, hade jag i eftermiddags. Medan jag öste propplösare och varmvatten, utan resultat, och funderade på hur i hela friden jag skulle få bort äckel-päcklet ur rören utan att behöva röra eländet kom jag fram till att rörmokare ska jag inte bli när jag blir "stor". Fy attan, vilket kladd! Jo, jag fick bort sk...n till slut. Fick skruva bort vattenlåsen och trodde att det var det, men det blev till att peta isär rören längre ner också... Bläää!!!! Att något kan se så vidrigt ut och lukta så illa... Beundrar folk som kan!!!

Hörde på nyheterna att regeringen har väldans bråttom att sälja ut statliga företag... Det verkar som om det brinner i knutarna. Skumt, tycker jag! Att sälja ut företag som går med vinst... Märkligt!!! Å andra sidan var det ju på g med den förra regeringen också, men jag fattade aldrig varför då heller. Det verkar ganska korttänkt. Men det verkar som om all "långtidsplanering" sträcker sig över max ett kvartal numera. Också märkligt!
Sambandet mellan vaskrensning och företagsförsäljning? Tja...

Uffe Hund har varit ute med sin nya sele i solen mest hela eftermiddagen och imorgon kan han se fram emot besök av I. Det var jättelängesedan hon besökte oss, så det ska bli roligt! Och så ska vi skrapa en trisslott "under högtidliga former" har vi bestämt. Och nej, tyvärr ingen vinst på lotten som kom med posten igår... Men om man inte tar någon lott har man ju inte chans att vinna heller. Så brukade min mamma säga; och mamma brukar väl ha rätt :-) Det är bara att hoppas på bättre tur nästa gång!!!

2 kommentarer:

  1. Precis,sälja ut företag som kammar hem storvinster...hur korkat är inte det?

    Vad äckligt hemmafixar jobb du hade...

    SvaraRadera
  2. Det var nog det som var sambandet; äckligt!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!