Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 23 november 2007

Fredagen...

... började inte som jag hade tänkt mig (när börjar en dag som man har föreställt sig?)... Jodå; det funkade bra först... Mat till djuren, "knack" på sonens dörr (med ett irriterat jaaa som svar), pannan, mat till mig, "hejdå ha det bra" till sonen... Det var när jag hade nästan fått i mig min lilla frukost (ja, jag käkar frukost praktiskt taget halva förmiddagen), som telefonen ringde och en mycket ynklig son meddelade att mamman nog fick göra en utryckning och hämta honom; han mådde tjyvtjockt; ont i magen och illamående. Så det blev en snabbtur in i duschen och snabbtork av hår och iväg... U-hamn tur och retur på ca 40 minuter... Jo, jag körde nog rätt laglydigt ändå; det var dimmigt... Men dom där kakorna och bullarna som jag hade tänkt baka blev inte verklighet. Men dom kan ju å andra sidan vänta till imorgon; eller någon annan dag. Det är tur att det finns andra dagar...

Men visst är det konstigt att en enda blixtutryckning kan "sabba" hela dagen. Allt blev alldeles "fel", kom mig inte för att göra något klokt idag. Å andra sidan är det sällan jag gör sådant som kan kallas klokt. Kan konstatera att jag mest vimsar omkring i tillvaron och tycker och tänker en massa... Så det är tur att jag har UffeHund som plockar ner mig på jorden emellanåt!

Och vad det gäller det här med "utanförskap" så har jag inte vett att känna mig utanför idag heller!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!