Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 24 november 2007

Helg-fobi

Börjar misstänka att jag lider av något slags fobi mot helger... Dagarna blir så långa; även om man går här och fixar och donar ensam på vardagarna känns det som om "alla har varandra utom jag" så fort det blir helg ... Fy för den lede, vad gnällig jag har känt mig hela dagen... Så då bestämde jag mig för att göra det jag inte gjorde igår; baka bullar och lusekusar... Sedan "fyllde jag på med kolasnittar och drömmar. Lyssnade på "The Mamas and the Papas" och blev inspirerad av deras "Dream a little dream" :-)... Åh, vad den är underbar den låten. Av någon anledning tänker jag på K-I när jag hör den... Och så kan man lipa lite för det också *L*. Om man nu är på humör för lipande, och det har jag varit stundvis idag... Inte minst när jag äntligen var färdigbakad för då hade (har) jag rejält ont i både ryggen och nacken. Inser att det är självförvållat, men det är stora gnälldagen idag så jag tänker fortsätta vara gnölig... Säger som "häxan Surtant"; det är väl min firma, jag gör väl som jag vill!
Jo, det är lite tidigt med kusarna, men jag tänkte att det kan vara bra att ha dom i frysen, för nästa helg kommer nog sonen och sonhustrun och hälsar på.
Och då är det första advent och vi ska "fira" min födelsedag som infaller nu i veckan... Numera lider jag mer än firar. Åren börjar bli många och det underliga är att kilona liksom hänger på... Mycket märkligt! Fast jag läste någonstans att; en kvinna utan magar är som en säng utan kuddar! Ha, jag trodde väl det!!!

Men däremot ska det bli roligt att få gratulera sonen som fyller sisådär tjugotolv på måndagen efter första advent...Undrar om jag kan "prata bort" min födelsedag och få dom att koncentrera sig på M:s? Men jag bör väl påpeka att presenter tar jag gärna emot... DET är uppskattat! Det är bara det där med att åren blir fler och fler som jag ogillar egentligen... Blir alldeles förskräckt när jag tänker på att helt hux flux kan ju någon få för sig att jag ska uppföra mig som det anstår en "tant" i min ålder... Huuuu, så hemskt!!!
Och så har jag den lilla svärdottern i Skövde som fyller tjugoett (ja, hon är så "liten" så hon får sin ålder utbasunerad från taken :-)) på tisdagen efter sonens f-dag. Underligt att det alltid "klumpar ihop sig" med de här högtidsdagarna... Har en rejäl omgång i februari (syster S den 12:e, mammamia den 13:e, dotter M den 14:e och sist men inte minst Uffe Hund den 15:e) och en omgång i maj. Då är det två söner, ett gudbarn och en svåger som har "klumpat sig". Det är illa för min stackars plånbok (eller snarare bankkonto; man använder ju mindre och mindre med kontanta pengar numera). Livet är hårt!

Det har varit minusgrader här hela dagen idag. Fördelen är att Uffe inte släpar in så mycket sand och annat märkligt, nackdelen att det går åt en massa ved och jag är ju som bekant lite snål med den varan... Har inte fått hem mitt lass som jag skulle ha fått förra veckan, men det har regnat och eller varit väldigt fuktigt varenda dag, så jag misstänker att ved-L kommer nästa vecka istället. Om det blir bra väder... Så det blir en "sån där" vecka igen... Ved och lite adventspyntande... Undrar hur gnällig jag är nästa helg? Men å andra sidan blir det riktigt roligt att ha M och T här och kalasa lite. Och ännu festligare om dotter M är med. Sådant kan ju få en att glömma att vara som häxan S...

Nu känner jag att jag har "gnällt av mig" lite, så nu ska jag och Uffe ockupera soffan; han har två dynor (egentligen två och en halv) och resten, dvs en, eller snarare en halv, får jag klämma in mig på. Inte lätt med alla mina extra ålderskilon :-). En rolig bok och en kopp te blir alldeles utmärkt som lördagsnöje! Men jag lär få kämpa för min dyna om jag känner Uffe rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!