Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 7 januari 2008

Bökigt med ny dator

Detta blir nog en liten pärs tror jag! Jag har svårt för det här med nya grejer; särskilt när det blir tal om att jag måste "lära om".. Men jag medger att det nya tangentbordet inte går av för hackor! Väldans tjusigt är det! Men nye datorn kan inte stå där den gamle var, den får inte plats (mycket märkligt, för den nye är mindre?!) Och så är det minsann lasermus till denna fantastikt tjusiga mackapär. Men så är det ju det här med att "lära gamla tanter sitta"... Synd om sonen; hans tålamod börjar tryta... Men han har varit ruggigt snäll hittills; vet inte om jag hade lyckats vara så pass mild i tonen som han har varit...

Uffe Hund tycker att det hela är fullständigt onödigt och att det tar en massa tid som i rimlighetns namn borde vara enbart hundkeltid. Synd om honom är det!

Nu ska jag göra ett nytt försök att komma ut på min mail... Har inte lyckats så bra hittills :-)... Börjar fundera på om det är mig eller datorn det är fel på (och jag tänker inte fråga sonen; vet precis vad han har för synpunkter på det!).

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i dina funderingar över ny dator
    Jag fattar inte varför de måste krångla till allting.
    Det var väl rätt bra som det var.
    Men det mesta skall se ut på ett nytt sätt och/eller byta namn.
    Det var bättre förr.
    Ju förr dess bättre.

    SvaraRadera
  2. Lyckades till slut lista ut hur jag skulle gå till väga... Men det är besvärligt; och så är jag inte så där "tekniskt" lagd precis.
    Undrar ocskå vad det var för fel på det gamla programmet. Jag tyckte då att det var lättare att hantera. När jag hade kommit på hur man gjorde, alltså... Troligen blir detta också en vana så småningom.
    Men det var bättre förr!!! Det är jag övertygad om :-) (Kan vara ett ålderstecken *L*)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!