Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 22 januari 2008

Ont ska med ont fördrivas

Fy sjutton för att vakna idag... Migrän, illamående och uschligt. Så går det när man är ute och "roar" sig. Men jag kände inget av tanden. Något positivt, även om jag gärna hade varit utan alltihop.
Kallt var det också. Minusgrader minsann; hela dagen! Så det var bara till att ta migränen med sig ut i pannrummet... Vid vissa tillfällen vill jag bo alldeles ensam i en etta med kokvrå mitt i stan. Men dom idéerna brukar försvinna ur knoppen rätt fort! För hur roligt skulle det vara på en skala??? Utan Uffe Hund och alla katterna och Svante fågel och Lille Skutt och för att inte tala om sonen. Fy attan så tråkigt jag skulle ha! Och vem skulle jag skälla på om det händelsevis skulle dyka upp några smulor någonstans? Det känns så meningslöst att stå och bjäbba med sig själv på något sätt :-).
Har fått börja elda igen, men så fort jag får upp någon slags värme på pannan är det jag som går och knyter mig! Det är tröttande att ha ont i huvudet. Det må vara att man kan vara "tacksam" för att man har ett huvud att ha ont i, men så där himla jättekul är det inte. "Sjukskötaren" Uffe Hund är rätt förbi han också. Han tar det på stort allvar detta med att passa matten när hon är sjuk. Så jag förmodar att han också måste koja tidigt ikväll. Har vi tur blir det en mycket bättre dag imorgon. Tänker satsa på det!!!

4 kommentarer:

  1. usch, migrän är inte kul att ha!
    Men skönt att tanden bättrat sig nu!

    Skaffa en självgående pelletspanna.:) Den startar upp själv när det blir kallt, som idag, och rasslar ner pellets i brännaren.

    Är det vedeldad panna du har?

    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej älsklingsmamman!

    Idag fick jag -genom M:s enträgna samtal till migränkliniken- tid den 22feb...! från 10 månaders väntetid till 1 är inte illa!

    kanske får med mig några tips som du kan ha nytta av med, läkaren är sveriges främsta inom migränforskning(!)

    kram, vi hörs snart!
    /M.

    SvaraRadera
  3. Hej Uffematten! Hoppas din huvudvärk har blivit bättre! Har du sån där "jävlig" så du kräks och inte tål ljud å ljus?
    Har själv inte haft migrän, men svärmor drabbas titt som tätt och då är det bäst att hålla sej undan...
    Jag har huvudvärk dagligen som kommer från axlar å rygg, men den GÅR att "leva med". Man har lixom inget val..
    Vad är det för fågel du har?
    Kram, Jenny (skönt att du åtminstone har kommit in i "rullarna" till den där migrän-läkaren!)

    SvaraRadera
  4. caroline; nej, migrän kan man leva utan... Fast det är värre det att dottern har drabbats, och så mycket värre än jag.
    Får nog nöja mig med den vedeldade panna som finns i huset :-( Jag hyr,så det är nog att finna sig i sakernas tillstånd.

    maria; Skönt att det går framåt. Snoka reda på så mycket du kan; alltid har vi någon nytta av det :-)!
    Ses snart, älsklingsdottern min!

    labsan; Jo, idag har det äntligen släppt lite i skallen... Har också huvudvärk från nacke och rygg, men det j-liga är att det ofta övergår i migrän. Storkonsument av migränpiller m a o...
    Min lille Svante är en liten undulat som är snart femton år. En riktig rackare :-)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!