Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 19 januari 2008

Elen är kvar...

...och visst har det blåst, men inte så till den milda grad som rapporterna påstod. Men idag har jag "tagit fritt". Lagade ju mat igår som skulle ätas kall idag, och så fick det bli, trots att vi har elen kvar. Alla mina byttor och baljor med vatten står kvar och det får dom baske mig göra tills imorgon... Positivt är att lilla frysen blev avfrostad av bara farten. Flyttade ju över all mat till boxen igår och passade på att ta bort permafrosten i lillfrysen. Det var inte för tidigt så att säga... Så imorgon har jag lite sysselsättningsterapi. Lika bra det, så kanske jag inte hinner fundera så mycket på tandläkarbesöket... Är nämligen inte helt förtjust i att gå dit. I ärlighetens namn lite smått småskraj, barndomens tandläkarskräck har väl inte riktigt släppt tagen. Och så är det ju det här med kostnaden... Roligare kan man ha för sina stackars kronor!

Lite sol har vi fått se idag! Uffe Hund och jag har varit nere på "stora fältet" och flängt omkring. Uffe har sprungit fram och tillbaka som en tokig. Tror att han behöver justera bromsarna, fick hoppa åt sidan ett antal gånger när han kom rusande. Tror inte att jag hade klarat tjugo kilo vovve i hundra knyck rakt i maggen... För det var nog ungefär där han hade hamnat om jag inte hade flyttat på mig. Han hade välan tänkt sig en riktig mjuklandning förstås :-)! Ibland förstår jag mig inte på hans humor... Å andra sidan stirrar han konstigt på mig när jag flabbar åt något han gör. Tur att vi kommer så bra överens för övrigt!

Kalasande idag blev uppskjutet till nästa helg... För strömavbrott har det varit på andra håll i kommunen. Dvs hos övriga inbjudna. Och det betyder en hel del extra jobb och "passning" för dom eftersom dom håller sig med både hundar (kennel) och några hästar. Det tar ju en hel del extra tid när man ska fixa med aggregat och sånt. Svårare att åka iväg också... Men den som väntar på något gott osv! Dessutom är jag förmodligen "hel" i käften tills dess... Lite lättare att tugga kaka med fullt garnityr :-)!

3 kommentarer:

  1. Hej igen! Och Tack för mejlen!!
    Va glad jag blev! Och jotack...visst vet "pälsklingen" hur en slipsten ska dras..Både vi och hundar är nu mätta och glada med köttbullar i hela magen. Blir sååå nöjd över att höra att fler än jag har vattenbyttorna kvar på diskbänken. I dag har jag bara slappat vid datorn sånär som på den där "rusningen" i skogen då. Och det var så skönt ute i dag så man nästan inte ville gå in igen!
    Jag glömde nog fylla i något när jag skrev kommentar sist..."kallas"...är det Labsan tro eller hundbus, kattfnatt å fågeltjatter? För i ditt mejl som kom till min vanliga mejladress var det så många konstiga tecken, siffror och krumelurer lixom....typ: He+J jÀg H,e´Te´r...
    Förstår du? Har jag gjort nåt galet nu igen???? Som sagt...jag å min dator är inte helt synkade..hehe!
    Visst får du "länka" från din sida (kan du förklara vad det betyder? Men gör det tyst så ingen hör. Jag är inte heller så "haj" på datorer och dess alla uttryck och funktioner) Men roligt är det! Hör av dej igen så kan vi "gnälla ikapp" om onda ryggar eller nåt annat skoj!
    Kramiz, Jenny

    SvaraRadera
  2. ja, här hade vi oxo förberett för strömavbrott, men som tur var stannade elen kvar hela tiden.

    Tänder och tandläkare går inte ihop för mig, jag gillar INTE att gå till tandläkaren! Tyvärr har jag dålig emalj, så jag MÅSTE gå varje år, tur att jag har en snäll tandis!

    /Caroline

    SvaraRadera
  3. "Min" tandläkare är väldans hygglig han också, men den där skräcken för tandläkare är inte lätt att rå på... Och så blir det ju så in i vassen dyrt också! Jag menar; roligare kan man ha för femtonhundra...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!