Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 18 januari 2008

STORMVARNING - igen

Ja, så är det (kanske) dags igen... Det är väl enda nackdelen när man bor så här; strömförsörjningen är INTE så där värst "säker". Och strömavbrott medför en hel del jobb... Ingen värme, inget vatten (!), inga lampor, frysarna tinar osv. Och jag som har så mycket mat i frysarna nu. Fixade och styrde innan jul för jag trodde att vi skulle vara "fullt hus", men så blev det ju inte. Ensam kan man bara inte käka lika mycket som sju, (varav tre matvrak av rang; sönerna *L*). Så jag hade tänkt ha färdig mat i några månader... Tilltalar mig väldigt att slippa laga mat varenda dag. Ibland vill man bara inte. Men det kan jag nog glömma nu... OM det nu blir något med stormen, förstås.

Men dagen ska ägnas åt att göra iordning så gott det går och tappa upp vatten och hårdkoka några ägg (bra att ha ifall att...). Funderar på att försöka trycka ner så mycket som möjligt i EN frys. Det kanske klarar sig något längre på det viset? Borde ju i rimlighetens namn ta lite mer tid för eländet att tina om det ligger "packat",eller...? Ja, inte vet jag! Men jag känner inte för att slänga mat - igen! Och hur man räknar så förlorar man ju en hel del, ersättningen från försäkringsbolaget täcker ju inte kostnaden för att köpa nytt... Och med min "ekonomi" är det något av katastrof när det händer såna här grejer.

Men i detta sammanhanget kan man ju snacka om att vara "utanför" :-)! Men det gäller ALLA som bor så här, oavsett om dom är arbetsföra eller inte! För inte bryr sig stormar om vilka elledningar dom tippar träd över. Så i det fallet är det fullständig "rättvisa".

OM det nu inte blir för j-klig storm blir det kalas i grannhuset på lördag! Och K är alltså nästan ett helt år äldre än jag; gamla människan :-)! Men det är ju en fördel att ha henne att kika på; jag vet ju vad som väntar mig (he,he)... Men det är ju så att jag har världens bästa granne! Tror inte att det finns många som är så bra att ha att göra med som K! Ibland har man tur som en tokig!!! (Eller också är det så att jag ÄR tokig? hmm, kan ligga något i det *L*). Bor man så här avskilt är man ju ganska beroende av att det funkar med grannar, så det är ju för väl att det är som det är!

Så nu är det bara att hoppas att blåsten bestämmer sig för att gå en annan väg - förberedelserna törs jag inte hoppa över, retligt att inte ha vatten om och utifall att...
Det läskiga är att hundstackaren måste ut även om det blåser... Kommer ihåg hur vi väntade och väntade förra gången det begav sig. Och vad rädd jag var när vi väl gick ut. Hörde hur träden föll kors och tvärs i skogen... Men det blir väl till att försöka ta sig ner på stora fältet bakom husen. Fast jag tycker att är lite i äventyrligaste laget för min del :-)... Gillar bäst när allt går i sin vanliga lunk. Det är avgjort lugnast så. Tror att Uffe Hund håller med mig!
Nu håller jag tummar och tår för att det inte blir strömavbrott och att det inte blir någon storm! För om stormar tycket vi INTE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!