Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 14 februari 2008

Alla Hjärtans Dag

Och dessutom min vackra dotters födelsedag! Tänk att hon blir hela tjugoåtta år! Jag vill ju givetvis ha det till att hon är en mycket liten kicka som måste ha mammans råd och dåd vad hon än ska göra (fast i verkligheten är det i ärlighetens namn tvärtom!!!). Hon är så klok, min älsklingsdotter! Tänk att hon är så himla duktig; fixar det mesta. Har ett ansvarsfullt jobb, renoverar lägenheten på (så gott som)egen hand, ger massor med goda råd (och en hel del ekonomisk hjälp) åt sin något förvirrade gamla mamma... Ibland har man en rent oförtjänt tur!!! (Kan i och för sig strö superlativer över sönerna också! För dom är så stiliga och snälla hela bunten (tre)!) Men idag är M´s dag!!!

Ett underbart väder har vi haft här idag! Många promenader har det blivit och grannen K har fått beundra Uffe Hunds rena, kammade päls.Han tyckte nog vid närmare eftertanke att det var värt besväret att bli tvättad. Även om jag nog skulle säga att det var matten som gjorde det största jobbet. Det är inte lätt att både hålla i och duscha och gnugga en tjugofemkilosvovve som inte vill!

En stor plastkasse som hade blåst någonstansifrån och fastnat på en gren i skogsbrynet har blivit vederbörligen utskälld. Fast det var en något snopen Uffe som till sist vågade gå och kika vad det egentligen var som var så "farligt". Synd att jag inte hann ta en bild på den uppsynen :-)! Om man säger som så, så var "snopen" bara förnamnet...

Så får man väl passa på och skicka "Alla Hjärtans Dags"-kramar till alla! Ingen nämnd och ingen glömd!

2 kommentarer:

  1. trevlig dag att ha födelsedag på

    SvaraRadera
  2. Jo, visst är det! Men det var på håret! 23:58 är hon född, min duktiga dotter!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!