Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 6 februari 2008

Blir inte klok på...

... dessa eländes tänder. I lördags morse vaknade jag och upptäcker att tanden som hade plågat mig flera dagar värkte inte längre! Jätteskönt!!!! Men kan man verkligen ha så j-kla ont utan anledning??? Fast jag är jättenöjd med att slippa ringa sonen och pipa om tandläkare igen! Han har fått punga ut med rätt många pengar på sin (enligt regeringen) "utanförskaps-mamma". Det är lite tråkigt att inte kunna betala själv. Tycker att jag är så gammal så att jag skulle slippa be om "veckopeng" så fort det dyker upp något oförutsett... Men det är väl så det ska vara, antar jag. Om jag någon gång lyckas vinna på lotto eller dylikt, har jag många som jag vill betala tillbaka till. Tänk vad lycklig jag kan vara som har så snälla barn och en sån givmild far! Och aldrig att dom säger att jag är oekonomisk (fast det är jag nog - lite i alla fall; faller för tulpaner just nu!) utan menar att "du behöver ju detta nu". Men dom vet ju också att jag drar mig i det längsta för att fråga om ekonomisk hjälp, det är pinsamt!!!

Så istället för att pipa om tanden, får jag pipa om "ont-i-halsen-och-feber-stackars-mig"! Brukar inte vara förkyld så där himla ofta; och tur är väl det. Ni vet det där om att karlar är så sjuka när dom är förkylda? Ha! Släng er i väggen!!! Då har ni inte haft med mig att göra under en förkylningsperiod! Till och med katterna undviker mig. Herman kryper upp i mitt knä om jag somnar framför TV-n. Det känns väl säkrare då, jag utgår från att jag inte gnäller och tycker synd om mig själv i sömnen åtminstone :-). Men Herman är ju en ganska modig katt, förstås!!!

Uffe Hund är så snäll och tittar stort på matten när det hostas och fräses. Han funderar nog lite när vi är ute och går (sakta) och matten stannar var femte meter och fräser i sina rätt anfrätta näsdukar. Det går åt många på en promenad, kan jag tala om! Kom att tänka på att det är tur att inte Uffe Hund blir snorig... Han har ju rätt mycket näsa, så att säga :-)! Kunde nog bli rätt besvärligt. Och skulle han bli gnällig över det, skulle nog hans gamla matte ligga i lä :-)!!!

2 kommentarer:

  1. Här är lille M snuvig,i natt var det jobbigt..
    Vi vandrade mellan min och hans säng för att slutligen somna i min säng :-)

    SvaraRadera
  2. Det är inte dumt att ha en mamma som kånkar omkring med en när man är sjuk!
    Hoppas att han kryar på sig!
    Det ÄR jobbigt att vara förkyld, särskilt på natten... Attan vad "täbbt i däsan" man kan bli!
    Har tröstat mig med Py Bäckmans skiva "När mörkret faller" inatt... Den där första låten "Åh, mamma", den är klar favorit!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!