Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 13 februari 2008

Hundtvätt...


... är ett riktigt "hundjobb", särskilt när hunden ifråga protesterar å det bestämdaste. Uffe Hund gillar inte att bli duschad och matten drar sig i det längsta för att utsätta oss för det... Hunden blänger och vägrar att gå in i badrummet, matten drar och lockar omväxlande. Snacka om cirkus! Sonen avgår och sätter sig med hörlurar och lyssnar på musik för att slippa höra alla fula ord matte/mamman "uppfinner" efterhand som tålamodet tryter och hundens ilskna "kommentarer" till det hela. Men till slut var det gjort. Må vara att badrummet ser ut som om någon slags oväder har drabbat det och att mattens rygg praktiskt taget "skriker". Men hunden är ren och det var ju det som var tanken med det hela. Resten tar vi en annan dag...

2 kommentarer:

  1. Haha...jag ser hela scenen framför mej!Hej igen, förresten! (Labsans blogg här)Jag blev tvungen att stänga ner pga "ovälkomna gäster", men jag startar snart upp igen, fast under annat namn.Då meddelar jag dej. Jag läser fortfarande din blogg och ömsom skrattar och ömsom "gråter" med dej...Livet har ju sina årstider, som sagt! I skrivande stund har jag min lille Kim, som parkerat på min axel (nymfen)och när jag blev tyst och tråkig så har han nu somnat här...den lille söt-näbben!!!Kram på dej på Alla Hjärtans Dag, förresten! Hej så länge från fd Labsan

    SvaraRadera
  2. Oh, vad skönt att du hörde av dig! Blev riktigt orolig här!!!

    Jo, du! Men det är "rent":-) märkligt hur den vovven som var så upprörd över tvättandet igår gick och "skröt" för grannen idag om hur fin han faktiskt är :-). Så det är kanske inte så illa att bli skrubbad någon gång emellanåt... Men han går inte i närheten av badrummet idag :-). Den hunden är avgjort mer eller mindre tokig, men på ett bra sätt (om det nu går?). Många glada skratt om dagen (håller säkert både doktorn och annat obehagligt borta!).

    Kram till dig och hundar och fåglar och övrig familj på Alla Hjärtans Dag!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!