Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 27 februari 2008

Så långt allt väl!

Jo, han fick allt en praktikplats! Och raka rör kör dom med på Lidl... Han fick direkt besked om att det inte kan leda till någon anställning som läget är nu... Däremot kan han med praktiken i ryggen kanske få arbete på Netto som tydligen ska etablera sig i stan. Hmmm! Jag läser tidningen som fan läser bibeln, detta har jag alldeles missat, eller glömt (men det hör till sjukdomsbilden att glömma, fråga mammamia hi,hi). Troligen var det väldigt små bokstäver i det repotaget :-).

Så nu får vi väl försöka leta efter något praktikjobb han har mer nytta och glädje av. Jag säger inte att det är fel att han jobbar på "tyska affären", men jag vet ju vad sonen drömmer om...

I eftermiddags ringde telefonen... Inget ovanligt i och för sig, men det var en man som bestämt påstod att jag har lämnat en intresseanmälan på ett hus som är till uthyrning. Och det har jag när jag tänker efter, det var bara det att det hamnade i "glömvrån" i stridens hetta med praktikplatser och skola och allt. Men dom vill ha sjutusen kronor i månadshyra. Så mycket betalar jag inte nu, ens om jag räknar in veden. Visserligen ingår både uppvärmning och hushållsel, men det låter häftigt. Men jag ska åka och titta på det i alla fall. Av vägbeskrivningen att döma ligger det för nära "stora vägen" (46:an). Tror att det är svårt att hitta något som har det läget jag har nu. Det är skönt att kunna ha katter och hund rännande lösa och lediga utan större risker för att dom ska bli pannkaka. Och i mitt lilla hem är det nog (tyvärr) djuren som "bestämmer". Kan inte ens föreställa mig ett liv utan dom. I det fallet har jag ingen vidare fantasi annars har jag ett överskott på den varan :-).

Men det var ett rent nöje att kika i mailboxen idag! Tack J för ditt långa och uppmuntrande mail! Det var verkligen rätt dag du hade prickat in!!!

Vi försov oss imorse. Hade inte busschauffören kört in (med stora skolbussen) för att han hade tänkt sig att ha med sig sonen som sällskap ut i obygden hade vi inte kommit upp alls. Hade migrän inatt igen, därav sovandet. Huga, vad trött jag blir på det huvudet! Finns utbytes tro? I så fall beställer jag ett utan huvudvärk och snyggt, tack!

3 kommentarer:

  1. Allrajt,hoppas han står ut med det!

    vad snackar du om dåligt minne??
    hehe,igår på föräldramötete satt jag och hummade och KOMINTEIHÅG!!
    Pinsamt..

    SvaraRadera
  2. Som M säger; "det får gå". Och Lidl är bättre än ingenting... Han var relativt glad när han for iväg imorse i alla fall!

    Att vara glömsk "tillhör sjukdomsbilden"... Ett MYCKET användbart uttryck :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har mailat en dum kommentar till dig ,b s kompis i är i farten...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!