Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 18 februari 2008

Teflonminne

Tänk! Det var så länge sedan jag var förkyld senast, så jag har helt enklelt glömt hur segt det kan vara... Hade föresatsen att jag skulle vara frisk till helgen (den som var ,alltså) men inte då! I lördags däckade jag (och Uffe Hund, han är ju sjukvårdshund emellanåt *L*) 14.30. Ja, halv tre sov jag, nerbäddad med pyjamas och allt. Vaknade vid åttatiden och tyckte att nu är jag nog frisk. Ha, trodde jag ja! Glodde på TV och hade torrhosta. Inget mer sovet för mig blev det... Och nu hostar jag med jämna mellanrum och får dessutom febertoppar. Måste säga att det är inget kul! Blir irriterad när jag inte orkar vad jag har föresatt mig att göra. Inte för det är mycket jag gör i vanliga fall heller, men ändå... Och man kan ju bli trött på att vila också. Faktiskt!

Åkte i alla fall till bibblan och bytte ut böckerna... Skulle ha åkt och handlat, men orkade inte. Ynkligt är det!

Sonen (den äldste) ringde och sa att vi får fint besök på lördag! Så då är jag frisk och kry. Det är bra att ha något att se fram emot! Kanske dotter M kan följa med... Hon bör vara i Borås den helgen (om jag nu har räknat ut det hela rätt). Får nog försöka friska på mig till framåt torsdag. Det skulle inte vara fel om man hann baka något att ha att bjuda på... Det är härligt när man blir lite upplivad så här på måndagen!

Dottern ja... Hon ringde igår och meddelade att hon eventuellt kommer att köpa hästen Humla. Hon har haft henne (Humla) på foder i många år, nu har hon (hästen) stått hos ägaren ett bra tag och gjort ingenting, vad jag förstår. Men nu har han (ägaren) då till slut beslutat sig för att sälja lilla Humla och M har verkligen saknat hästen (jag också, hon är allt mormormattes älsklingshäst). Jag hoppas att det hela går i lås, för jag tror att M och Humla behöver varandra! Ännu mer att se fram emot!!!!!

Uffe Hund ligger och käkar ben... Ett j-kla liv för han! Hoppas att tänderna håller; är lite allergisk mot avbitna sådana :-). Det är säkert rätt dyrt att fixa garnityret på hundar också... Och inte vill jag att han ska ha ont heller, för den delen.
För övrigt fick mammamia höra hur irriterande plastkassar som fastnar på grenar i skogens djup kan vara :-). Hoppas att öronen höll Mia, han har röstresurser den fåniga vovven... Och inte kom han ihåg att vi faktiskt hade varit och tittat på den "farliga fienden" för bara några dagar sedan. Idag orkade jag inte följa med honom ända ner till skogskanten, så vi får väl ta en runda dit imorgon. Kanske lika bra att plocka bort den eländes plastbiten, så det blir lite lugn och ro här i Flårekulla!

5 kommentarer:

  1. Hej igen! Ugh....spott å´fräs, gnäll å´pip...Jag har åxå blivit FÖRKYLD! E det "data-virus" tro?? Hehe...
    Kanske blir jag så trött å hängig att jag "orkar" göra en ny blogg-sida i morgon...får se...Mycket annat "kreativt" blir nog inte gjort här så då kan det ju passa bra att "hänga vid datorn" lite.
    Hoppas du mår bättre i alla fall! Visst e man ynklig när näsan rinner och halsen hostar?
    Må så gott du kan i alla fall!
    Mvh Jenny (simbatesse@msn.com)

    SvaraRadera
  2. DET har jag inte tänkt på! Dataviruset alltså :-) Men så måste det nog vara, hi-hi..

    Visst är det konstigt att man bara blir "sjukare" med åren? Har inget minne av att jag har varit så här in i vassen gnällig förr... Fast det är klart - teflonminnet kanske funkar där också :-)

    Krya på dig själv! Hoppas du får ihop en ny blogg! Du hade så härliga bilder på djuren... Har haft två parakiter när vi bodde i Lönneberga. Härliga kompisar, Axelina och Albertina...

    Var rädd om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, usch, förkylningar är inte kul!
    Man känner sig så trött och risig då!

    Krya på dig!

    Ps: vi hade n basset när jag var liten, och han struntade i allting, även prassliga påsar...!

    Förresten, om du har RSS-feed till mig, så får du byta ut den, då jag har bytt domän, se min blogg.

    /Caroline

    SvaraRadera
  4. caroline; Tack för "krya på dig" hälsningen! Idag känns förkylningen bättre, men annat har timat (se bloggen :-()

    Ska kolla om jag har "bytt" adressen till dig.

    Uffe har nog "lite" livlig fantasi kan jag tro, det är nog därför han alltid spanar efter "den lede fi" :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hoooo Hooo är det här du är kära vän???

    Kram kram
    witchkompisen

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!