Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 11 april 2008

Fredagspromenad(er)



Dessa söta "allmäna gula" blommor växer invid vägen som går mot min granne K. Men inte visste jag att dom blommade redan?! Fast visst blir man lite glad när "gamla bekanta" dyker upp! Fast vad dom heter har jag inte någon susning om... Finns det någon som är duktig på blomster och kan tala om vad det är för små söta ena?




Och smultron blir det nog vid grannens sten i år också!




Vitsippor har jag spanat efter, men givetvis fanns dom så nära så att jag missade dom... Kollade hela vägen ut mot postlådan men inte en sippa. När jag kom hem fick jag se det här lilla "gänget" invid staketet...




...och precis jämte dessa snart utslagna gammaldags påskliljor. Så är det när man blir "hemmablind" :-)




Och Uffe, stackaren, har fått gå i promenadsnöre idag.Visst ser han lite uppgiven ut? Han "rymde" två gånger igår och gjorde om bravaden idag på förmiddagen... Matten är inte imponerad!!! Å andra sidan är det rätt kul att larva omkring i skogen tillsammans och kika på grodyngel i bäcken och sånt! Och så såg vi spår efter en älg och det luktade räv... Spänning i tillvaron!!!

2 kommentarer:

  1. Hello! Jag vet inte, men tror att den lilla gula blomman heter Scilla...(felstavat kanske)
    Strunt samma....ville bara tacka för att du äntligen la upp en bild på UFFE!!!! Han e så söt!
    Men vad har du gjort??? Har du SLAGIT stackarn...HaHa!!
    Skoja bara, men han ser faktiskt ut som om han "sålt smöret och tappat pengarna"...
    Han ville väl bara lukta liiiite...
    Kramar från oss alla i Dramsvik

    SvaraRadera
  2. Slagit HONOM??? Du är inte klok! DET skulle jag aldrig våga :-) Milda makter, tänk om han skulle ge igen! Har du sett garnityret han ståtar med? Huuuu!!! Diskussionerna om rymma eller inte fortsätter nästa vecka... Hyresvärden är här och brakar fram med traktorn som om han hade stulit både den och dieseln... Vågar fasen släppa ut Uffe med den blådåren lös! Undrar om det skulle vara bra med promenadsnöre på den gubben också :-)?

    Tror att jag har en flora någonstans bland arvegodset efter farfar... Ska kolla (en annan dag *S*)...

    Kramar till er alla från oss alla :-)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!