Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 27 april 2008

På avstånd....



...ser det allt ganska mysigt ut! Bilden är tagen när Uffe Hund och matten var på hemväg efter "travbane-promenaden" (dvs 600 meter fd travbana som någon har anlagt för massor med år sedan). Numera finns det ju inte några hästar på gården, och vad jag har förstått på hyresvärden är inte travhästar särskilt välkomna här... Dom "ställer till och trampar upp", påstås det. Hmmm??? Trodde att det hörde till så här på landet! Men det är väl så om man vill ha "kammad" gräsmatta och sjukligt ogräsfria land... Här mitt i skogens djup (?)...
Synd om dom att det är jag som bor här, för här frodas ogräs och mossa och jag vägrar att kamma gräsmattan :-). Medger att mitt intresse för trädgårdsskötsel förmodligen ligger bra mycket under genomsnittet, men det är därför jag vill bo så här (delvis i alla fall). Har bott i villaområde och det var ett jäkla härjande om vems land och gräsmatta som var mest ogräsbefriade och tjusiga. Inte min stil alls!!! Och så är jag ju lite lat till råga på allt :-)... Men konstigt nog så gillar jag att klippa gräset. Fast jag snörvlar och ögonen rinner medan jag håller på :-). Självplågeri är min hobby :-)!

Granne K och jag kom i alla fall överens om att det är alldeles för tidigt att sätta igång några större projekt än... Fast jag tycker väl att plattorna och hönsnätet är snudd på vad man ska behöva göra i år, he,he. Latmasken kryper fram... Har funderat ut att man kanske kan "lura" son och sonhustru till att rensa det eländes landet. Förstår inte riktigt vitsen med att anlägga ett jätteland intill huset; torrt blir det och svårt att komma åt att rensa är det. Men människor gör så mycket obegripliga saker... Jag är nog mer för singel eller plattor (åtminstone intill huset), och gärna buskar (lättrensat!) istället för land med risk för överproduktion av diverse märkliga ogrässorter. Men så är det när man bara hyr... Det är till att ta det som det är! Och försöka få någon annan att utföra det tråkiga arbetet och själv ägna sig åt att sitta mitt ibland ogräset och läsa eller någon annan nyttig sysselsättning som att dricka kaffe eller så.

Kanske det beror just på kaffet att jag tog bilden... Hade nämligen bryggt en kanna (har en förnämlig bryggare med termos, inköpt av mina grannar när dom var på resande fot för några år sedan!) kaffe som stod och väntade. Och visst är det gott efter en promenad att ta sin lilla kopp och en bra bok och krypa undan i något hörn och hoppas på att man hinner pimpla i sig sitt kaffe i någorlunda lugn och ro?! (Något som är relativt sällsynt i detta menageri till hem!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!