Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 5 april 2008

VILKEN VECKA



Denna har jag i vanlig ordning snott från J! (Du börjar väl bli van?) Och jag håller med dig (med tanke på ditt inlägg på din blogg igår), det är för långt mellan här och där!!! Tur att det finns telefon och mail (och blogg, för all del)! Men du är hjärtligt välkommen på fika när du vill och kan!!! Zoegas kaffe med macka eller bullar; allt efter behag :-)! Tur att det finns såna som du! Och Kalle och Rosa mår alldeles utmärkt; dom är så gosiga så!

Och nu till varför jag tycker det har varit en lite knepig vecka!
I måndags plockade jag ner gardiner; på natten hade jag migrän. I tisdags flyttade jag skiten på fönstrena och på natten hade jag migrän... Ja, så har det varit hela veckan igenom! Torsdagen var hemsk! Ved och migrän - näää!!! Det tänker jag inte göra om!

Men igår städade jag, med egotrippat avbrott för att prata med J... Och tänk; sen gick det som en dans! Var inte mer än lite sur vid golvtorkningsdags (normalläget är tvärarg!). Det är då jag brukar känna av att jag har en rygg, så att säga. Nog för att jag vet det i vanliga fall också, men det är allt skillnad på att veta och att veta!

Idag har hyresvärden lagat ventilerna på pannan och letat upp färg till vår hall... Så det är bara att köra igång! Phu!!! Men jag tror att det blir fint när det blir färdigt... Får väl göra ett "före-efter-repotage" á la Mammamia :-)!
Det är en vägg som är "panelad" med mörk träpanel och hallen är i övrigt gul och väldans liten. Så jag har en idé om att det kommer att kännas rymligare om jag stryker panelen med ett lager ljus färg (så att inte ådringen i träet försvinner; väl beprövat på kåpan över spisen i köket).

Uffe och jag har precis varit ute och fått instruktioner om lacknafta och målartvätt. Undrar om herr hyresvärd förväntar sig resultat till nästa helg? Verkar inte bättre... Å andra sidan är det väl lika bra att göra det med en gång! Gjort är gjort!

Och; We Can Do It!!!!!!! (hoppas jag *S*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!