Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 2 augusti 2009

Att man (läs jag) aldrig lär sig (mig)?!

Hade "lite" ont i huvudet imorse.
Men igår hade jag bestämt att jag skulle laga köttgryta idag.
En praktisk rätt som går bra att frysa in.
Och eftersom jag var optimist imorse och tänkte att "det går nog över",
tog jag fram vad jag behövde ur frysens djup...

Korkat!!!
För hur roligt är det att stå och fixa med mat när man har ont i skallen så det bankar och dessutom mår lite illa?
Inte alls, vill jag påstå!!!

Men fyra portioner köttgryta blev det!
Under mycket ojande och ajande...

Och eftersom min pappa bestämt hävdar att har man ont i huvudet ska man äta och se till att dricka mycket och eftersom jag är en mycket lydig dotter (hmmm, ibland!) satte jag mig och petade i mig lite mat.

Och pappan hade nog lite rätt, för jag mår i alla fall inte lika dåligt nu.
Fast fasen vet om jag talar om det för honom...
Han kan ju bli alldeles för stursk och tro att han har rätt för jämnan.
Det vore inte bra för då skulle jag väl få höra så att öronen trillar av!

Och inte nog med det...
Igår trodde jag ju att imorgon (dvs idag) skulle jag en massa annat...


Planen var att det där gröna längst ner på backen skulle klippas...
Med lille "Klippen".
Som låter alldeles fruktansvärt mycket...
Så av det blev det inte nånting.

Man tycker ju att en människa som har lidit av migrän sen hon var tolv år och nu är över femtio borde veta hur det hela funkar.
I all synnerhet som det har varit många migrändagar denna sommaren (eller sommar och sommar; det kan väl diskuteras...).


Och Uffe tycker att...


...vi lika gärna kan uppsöka sovrummet igen.
Mina hundar är nog lite knäppa; dom blir själaglada om jag säger att vi ska gå och sova... Fast att Uffe är en typ för sig, det vet jag ju. Och Nalle blir väl liksom "smittad", kraken ...
Fast dom verkar inte direkt lida!

Men matten ska nog dricka sitt lilla kvällste och sedan liiiida sig i säng och hoppas på huvudvärksfri måndag!

För bibblan lär nog vara öppen och då ska jag...

Fast hur var det nu med det där med att planera när man är inne i ett "migränskov"? Som sagt; jag lär mig visst aldrig ...

Natti, natti!
Hoppas ni får en fin kväll och en bra start på veckan!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!