Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 5 augusti 2009

Missilenbilen "opererad"...


... och för hur mycket pengar vet jag inte.
Spänning i tillvaron kallas sånt.
Fakturan lär väl dyka upp nästa vecka...
(gammalt kort, men "han" är lika tjusig fortfarande - nästan i alla fall...)

Det var ju meningen att det skulle kollas vad som var fel idag och så skulle jag komma in nästa vecka och få den reparerad.
Nu fixades det hela idag och det känns faktiskt rätt skönt att veta att jag slipper gå och dra på stan i flera timmar nästa vecka också.
För det är inte mycket man kan göra i Ulricehamn...
Möjligen sitta vid sjön...
Där är riktigt fint!
Idag var det ju gott väder så det var i och för sig rätt skönt att gå omkring lite och kika.
Och kameran var i vanlig ordning hemma... Så är det med teflonminne!

Handlade på hemvägen och glömde givetvis en massa som jag borde ha köpt...
Å andra sidan köpte jag sånt jag inte borde ha köpt, så det jämnade ut sig ...

Har fått å mig att beställa tid på besiktningen också!
Storverk uträttade idag!!!
Den nittonde augusti klockan tjugo över ett ska jag och Missilen infinna oss vid bilbesiktningen.
Men enligt verkstaden borde det gå bra, dom hade inte lagt märke till några konstigheter.

Det har varit en väldans konstig sommar...
Jag har inte kommit mig för att göra nånting åt sånt jag hade föresatt mig att fixa. Är det fler som har drabbats av sådan orkeslöshet?
Har en aning dåligt samvete för både det ena och det andra, men inser att gjort är gjort. Eller snarare ogjort...

Men visst är det irriterande när man känner att man borde, men inte kommer sig för att ens börja göra saker?!
Högarna växer en liksom över huvudet och det blir svårare och svårare att ta tag i...

Detta med bilen skulle varit gjort för flera månader sedan, men jag har skjutit upp och skjutit upp.
Hade nästan ont i magen när jag äntligen fick för mig att ringa till verkstan. Men nu när det är gjort känns det riktigt bra!
Så man undrar ju varför i hela friden man inte gör det som ska göras med en gång.
Det är ju något att fundera på när man nu har sysslolösa stunder medan man väntar på att energin och arbetslusten ska infinna sig.


2 kommentarer:

  1. Skjuta upp grejer är jag också väldigt bra på!
    Men det är gott att kunna säja att man är bra på något, eller hur?

    Så se det positivt!
    SKönt att Missilen blev lagad med en gång....då blir det nog inte så dyrt eftersom dom hade tid att meka med den så där snabbt!
    Alltid nåt, ju....

    I dag är mitt favoritordspråk:
    Gör inte i dag, vad du kan skjuta upp till i morgon.

    Kram på dej!
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Man kan ju alltid hoppas att dom har varit snabba som blixten med tanke på att det var en Missil dom reparerade :-)... Ja, ja! Den dan och den sorgen!

    Idag är det alldeles för varmt för att ens fundera på sånt!

    Gräset är klippt och jag är avspolad... Himmel, vad varm jag blev! Och skavsår på ena hälen fick jag också. Det straffade sig att inte hämta ett par strumpor innan stövlarna åkte på. Själv göra osv...

    Hmmm; annars brukar det väl vara jag som är experten på "skjutauppandet"???
    Har det smittat, måntro?

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!