Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 6 augusti 2009

Sommar, sommar...

Idag har det varit VARMT!
Fast ändå rätt behagligt, tycker jag.

Mycket tid har gått åt till att sitta under parasollet och läsa.
Men lite nytta har jag gjort!!!
Gräset hade blivit jättelångt (på dom ställena det finns gräs, mossan växer bara på bredden, precis som jag, ha, ha!).

Men jag var allt "rätt" genomsvett när jag hade klippt gräset.
Trodde ju i min enfald att jag skulle göra det på morgonen, men då var det alldeles blött.
Fick sätta fart och springa klipprundan med lille klippen efter lunch.
Och då var det betydligt varmare än på morgonen.
Dessutom var jag för lat för att gå upp och hämta ett par strumpor att ha i stövlarna, så jag fick skavsår på hälen uppepå allt...
Ibland är man allt dum-lat! Och sånt "förlorar" man på!
Men det var jättegott att få det gjort och det ser ju alltid trevligare ut med en klippt gräs/mossmatta än en där det sticker upp jättelånga grässtrån lite här och var...

Framåt sjutiden tyckte Uffe att det var hög tid för kvällspromenaden.


Snacka om att se uppfodrande ut!!!
Nalle var nog lite mer tveksam.

Kikade lite på mig och menade att det kan väl vara till en annan dag...
Men så kom både Nalle och matte att tänka på det här med kvällste och knäckemacka. Det är ju något som brukar serveras efter kvällspromenaden...
Så vi knallade iväg och fick sällskap....

...av Mjauritz, som var jättestöddig och visade att han minsann vågade gå omkring i traktorskopan...
Kan tala om att han inte är lika tuff när skopan sitter på traktorn.
Och tur är väl det!!!

Så här mysigt såg lilla huset ut när vi kom hemlarvande...
Ytterdörren på vid gavel... Kom in och ta för er bara!
Och kunde än en gång konstatera att mitt minne funkar bra - ibland...

Nu ska jag minsann ta mitt lilla kvällste!
Hundarna har käkat upp sina knäckemackor för länge sedan.
Och jag känner att det nog blir lite vård av ond nacke och migrän här ikväll...

Natti, natti!!!

3 kommentarer:

  1. Javisst det är såååå varmt o skönt!! Har för första gången i sommar suttit o latat mej i solen! Sista skälvande semesterdagarna...
    Du har fått mycket gjot i jämförelse! synd bara på skavsåret...ajaj...ta hand om det i rötmånaden!!
    Hoppas knäckemackan smakade fint!
    kramen

    SvaraRadera
  2. Så söta dina djur är ,ja nu har det vart sol igen gött kramisar /STINA

    SvaraRadera
  3. Huga; Ja, nu kan till och med jag njuta av värmen efter allt regnet! Även om jag just nu har krupit inomhus. Livet på landet är inte alltid rofyllt... Särskilt inte när hyresvärden är här och "leker" med alla sina maskiner som dundrar och osar...
    Men jag har ätit min lunch ute, så jag antar att jag får vara nöjd med det!!!

    Och jo tack; knäckemackan var till belåtenhet :-)!

    Ha det jättegott i helgen!!!

    Kramen!

    *********************************

    Stina; Jo, visst är dom jättegoa, både hundar och katter och fåglar!!! Är glad för att jag har dom!!!

    Visst är det gôtt med lite värme nu! Mycket regn har det kommit denna sommar!

    Ha det gott!!!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!