Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 3 augusti 2009

En "farande" start på veckan :-)!

Lyckades kravla mig upp och bli färdig i tid så att jag hann ner till biblioteket.
Det är öppet mellan tio och tolv, så man får se till att få "ändan ur vagnen" och åka i tid.

Mötte postbilen, så jag kunde plocka med mig reklamen (SUCK) när jag kom hem.
Och det var bra, för det regnade - igen... Har ni hört den förut?
Rätt skönt att slippa släpa Nalle ända ut dit (till postlådan alltså), han gillar INTE regn.
Och han kan gå oooootroligt sakta när han är tjurig...

Kom hem och släpade hundarna runt "travbanan" och fixade kaffe.
När jag hade petat i mig min macka ringde jag till svärdotter och son i Falköping.
Sonens mobil har trilskats, så han skulle få (eller få låna?) en av storebror.
Denna (låne-)mobil var avlämnad hos mig eftersom det var troligare att jag hade ärende till Falköping än att storson hade det.
Vad sjutton han nu grundade detta antagande på???
Inte lilla J väl ....

Hon är väldans blyg än så länge, men det blir nog bättre med tiden.
Och söt som socker är hon den lilla!!!
Och mammahjärtat klappar allt lite extra när sonen lyfter upp fröken och står och håller henne på armen...
Det ser så himla... ja.... bara jättegott ut!!!

Nå, i alla fall kom vi fram till att eftersom det regnade och lilla J behövde både välling och blöjor och jag faktiskt hade ärende ändå var det lika bra att jag kvistade in idag och passade på att skjutsa svärdotter J till Lidl för att inhandla nödvändigheterna.
Dom bor en bra bit ifrån nämnda affär och det är INTE roligt att gå hela vägen i ösregn och dessutom släpa på blöjpaket.
Kollade frysen innan jag for och plockade med mig den där utlovade påsen bullar.
Hoppas att dom smakade som herr son föreställde sig!
Tror att förväntningarna var en aning uppskruvade !


Har också lyckats komma ihåg att ringa bilverkstaden (något jag skulle ha gjort för några månader sedan) och fråga om den där spolarvätskebehållaren... Den läcker nämligen. Så pass att om jag fyller på vatten så blir det en liten sjö vid höger framdäck. Och jag antar att det inte är riktigt bra...

Förstår att själva reservdelen kommer nog inte att bli så dyr, max en hundring, MEN arbetskostnaden...
Det blir nämligen av nöden tvunget att plocka ner innerskärmen för att komma åt eländet... Och sånt tar tid.

Får väl begära att få det hela på "fraktura" och be en liten bön att ett under sker så att jag kan betala skiten.
Så är det bara besiktningen kvar.

Det är det jäkligaste med att ha bil, tycker jag.
Detta med verkstadsräkningar och besiktningen...
Snacka om saker man gott kunde klara sig utan.
Fast besiktning är ju bra på så sätt att man får reda på om det är några direkt trafikfarliga fel på bilen.
Så ok; jag ska inte reta mig såå mycket på det.
Det räcker ju gott med att reta upp sig på räkningarna, ha, ha!!!

Så; nu har jag böcker hemma,
jag har ringt bilverkstaden och blivit ombedd att komma och visa upp lille Missilen och den trasiga spolarvätsketjosseflöjsen för bedömning på onsdag förmiddag, mobilen är levererad och jag är alldeles trött...

Nu ska jag sätta mig med näsan i en bok!!!
Har ju några att välja på !
Tur att man är lättroad!!!




3 kommentarer:

  1. Uj, va du har hunnit med!
    Och tur att "Bibblan" äntligen öppnade upp sina portar igen så "Söstra Mi" slipper sitta boklös i sin stuga i skogen!!
    Gott att läsa att "Pappsen" har lite till övers för dej!
    Ha det nu så gott bland romaner och noveller och annat läs-godis!
    Kram på dej!!! //jenny

    SvaraRadera
  2. Jisses vad du far på :)

    Ta det nu lugnt med en bok så du inte får migrän!
    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  3. Jenny; Pappsen investerade i en ny TV igår... Hans luktade bränt och ville inte byta kanaler. Skulle tro att han har nåt slags rättvisepatos på nåt vis. Köper han en TV måste ju i jag få lite till mat :-)...

    Och imorgon bär det av till verkstaden med stackars Missilenbilen... Roligt nästan jämt...

    Men jag har ju att läsa i alla fall ;-)!

    Kramen!!!

    **************************

    Sickan; Jodu, ibland händer det saker här också! Nästan så man får rita kors i taket...

    Ingen migrän i sikte idag! Hoppas jag!!! Peppar, peppar......

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!