Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 24 augusti 2010

En helt OK dag - trots vädret!


Tisdagar kan vara riktigt bra, ju!!!
Lyckades få till det så att vovvarna fick duscha imorse.
Konstaterade att det knappt gick att se var Uffe slutade och jag började när vi var klara...
Man kan ju uttrycka det som så att han FÄLLER.
Fick rensa i avloppet när vi äntligen var färdiga efter ett par rymningsförsök.
Nalle är ju lite lättare att ha med att göra när det gäller sånt här!
Tur är väl det!
Annars hade dom nog fått vara skitiga, odjuren!
Det räcker avgjort med ett "slagsmål" med vatten och schampo inblandat!
Det blir blött, om man ska uttrycka det milt!
Översvämning är närmare sanningen...

Och så fick jag ett meddelande från Gällstad imorse!
Om jag möjligen ville ha middag idag.
Utan att behöva laga den själv!
Klart man vill det!!!
Så vi har haft en heldag nyfunna kompisen K och jag!
Först middag, sen en sväng på småvägar jag inte visste fanns och så hem till Flårekulla för matning av djur och hundpromenad och så ner till stan och handla lite och för K vidare transport med buss till Gällstad och jag och Missilenbilen ångade hem i ösregnet.

Nu har jag gått sista rundan med mina någorlunda rena hundar och nu blir det nog en kopp te och lite slappande framför TVn...
Ja, ja! Jag vet!!!
Jag somnar...
Jäkla TV-fåtölj.
För det är INTE mig det beror på!
Ha det klart för er !!!



6 kommentarer:

  1. Inte konstigt du är trött, bada hundar är ju hur jobbigt som helst!

    SvaraRadera
  2. Renée; Jo, särskilt när dom inte VILL...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har haft hund och vet hur jobbigt det där med bad är. Nu känns det bra att inte ha nägon.
    Ser att du varit ute och förlustat dig. Härligt att träffa vänner.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Viola; Ja, något gott kom det ur det här eländes nätdejtandet :-)... Har ju fått några riktigt goda vänner att maila/träffa. Och det är värt väldans mycket det!!!
    Hundarna är mina motivationsredskap för att överhuvudtaget gå ut och gå. Så det kommer nog att finnas hundar i mitt liv så länge jag orkar med att sköta om dom.
    Nåja; jag är ju lite galen med mina djur, som bekant *L*...

    Ha det jättegott du också!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Heisann!

    Er en stund siden jeg var innom nå - men en verkende rygg samt en forkjølelse har gjort meg sofa-fast for noen dager. Da rekker jeg i allefall besøke blogger .. noe jeg har savnet til tross for alt som skjer hele tiden :o)

    Ser du har fullt opp som vanlig - kjæledyr krever tid og energi - det er helt sikkert. Koselig å få middag servert - sånn helt uten videre .. :o)

    Ha en flott onsdag - klemmer!

    SvaraRadera
  6. Låter som en ganska tuff men rolig dag :)
    Nej det är klart det är fåtöljens fel, här hemma skyller jag på soffan ;)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!