Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 31 augusti 2010

VARFÖR sparar man...

... kläder som man inser att man aldrig i helsicke kommer att ta på sig igen?
Och gamla brev och papper som inte kommer att läsas mer?
Och trasiga lakan, handdukar och filtar och....



Bilder från nätet. Vågar ta mig sjutton inte ens fota eländet för "privat bruk".
För tänk om "någon annan" (typ barnen eller gamle far) fick syn på foton av en Uffemattes samlade skräp...
Man får ju inse att risken för inspärrning och tvångströja blir onödigt stor...


Många såna här säckar är utkånkade till stallet för vidare befodran till tippen. OM jag nu kan övertala någon att hjälpa mig med bortforslandet, förstås...
Och bagagen på Missilenbilen är proppad med "bortskänkeskläder", andra omgången.

Känner väl lite att jag förbereder flytten som kanske blir av någon gång. OM och NÄR jag hittar HUSET...



11 kommentarer:

  1. Haha!!
    Tror vi människor är släkt med ekorrarna på något vis!

    *funderar: det MÅSTE vara så*

    Va DUKTIG du är som överhuvudtaget ORKAR ta tag i det där "skrotandet"!!
    Jag blir trött av att tänka!

    Kram på dej, söstra mi.
    Och var rädd om "kröppen" när du kånkar och bär!
    J:son

    SvaraRadera
  2. Visst är man väl korkad som sparar på allt bråte, kan det bero på att när man rensat ut det då infinner sig en sådan härlig känsla när man får tomt på div. hyllor o lådor??
    Hur som helst så har du varit sååå duktig.
    Visingsö är vacker, men sjösjuka är inte så kul, måste ha varit en tankelapsus i din dröm.
    Kram på dig från Mia.

    SvaraRadera
  3. J:son; Skulle ha tagit tag i eländet efter lunchen, men här sitter jag... Svärdotera ringde, så jag skyller på henne ;-)!
    Har jag sagt att jag ska bli farmor i februari/mars? Om det nu går bra... Men hittills verkar allt ok!!!
    Har inflammation i höften och är lagom munter och glad för det... Eller snarare nära någon slags depp-period. Men förhoppningsvis går det över....

    Kramen till dig, söstra mi!!!

    SvaraRadera
  4. Mia; Räknar med att bli färdig framåt våren, ha, ha... Jisses vilken massa bråte det finns här.
    Och jag tror att L har spökat lite här inatt (igen). Det konstiga var att båten var inte inblandad i flytten, men när jag ville åka och hälsa på fd granne K visade det sig att båt var enda möjligheten att ta sig över... Lurigt, tycker jag ;-)!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Det är troligtvis DITT FEL!!!!

    Ja!!!

    Det MÅSTE det vara.....

    Med röjnings- och städfasoner som smittar så där via "sajbern"!!
    Fyyyyy....nu blir ju jag också utsliten...Haha!
    Mer än vad jag redan är.

    Du skulle bara veta vad för projekt jag nyss startade upp....
    FAN!

    Kram vännen, och här går vi inte in i några depp-perioder hur som helst! UPP IGEN!!!

    *jag draaaaaar dej!!!!*

    Din knasiga söster....har talat.

    SvaraRadera
  6. Du fick mig att tänka "garderob" och genast ökade min puls! Varför inte få tummen ur? Finns inget bra svar tyvärr...

    SvaraRadera
  7. J:son; F´LÅT!!!
    Inte behöver du ta tag i såna urtrista saker...
    Tänkte bara att jag skulle ligga steget före OM jag hittar annat boende till våren. Det kommer nog att ta en jäkla tid att gå igenom allt här. Och jag inser att jag blir tvungen att be om hjälp med det som väger för mycket...

    Kramen igen, söstra mi ;-)!

    *******************************

    Renée; Mitt förslag är; börja inte! Det tar aldrig slut...

    Kramen!

    SvaraRadera
  8. En bra idé att börja i tid. När det där drömhuset dyker upp - då kan det bli bråttom.
    Ett bra sätt att inte spara på det man inte behöver är - ont om plats.
    Stora förråd är farligt, för att inte tala om vindar och källare.
    Men man ska inte kasta sten när man sitter i glashus - jag är en ekorre själv - med stort förråd.
    Slit inte ihjäl dig, ta det lugnt.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Viola; Inser att jag har denna "ekorrementalitet" direkt nedärvd från mamma och mormor :-)...
    Dom var fantastiska på att spara på ALLT. Och lite blir allt kvar... Har hittat brev från mamma, mormor och farmor. Sånt är svårt att göra sig av med :-)...
    Och lite i sänder blir det...

    Kramen!

    SvaraRadera
  10. Gjett om jeg føler meg litt truffet nå .. har sååååå mye klær i kjeller som jeg tror jeg èn eller annen gang skal klare å få på meg .. eller som har minner knyttet til seg .. eller som jeg bare liker og ikke vil finne på å kaste .. *sukk*

    Og - papirer .. hmmm .. tror nesten jeg også må begynne å rydde litt. Har jo tømt et overskap for pappesker idag - men de står nå i sofaen og vet ikke helt hvor de skal ta veien etter det. Jeg tenker jo også på å flytte så jeg må nok bare begynne jeg også. Har jo en diiiiger container stående i gården min nå - fri til å kaste søppel i - men har ikke klart å finne en eneste ting enda .. *sukk*

    Men det beror også på ryggen min da .. *kremt*

    Håper det ble bedre plass og mer orden hos deg nå .. så får vi se om det samme skjer her :o)

    Ha en fortsatt super uke :o)

    Kramisar! ... (ble det rett??) :o)

    SvaraRadera
  11. Torilpia; Himmel! Vad har jag ställt till med :-)?
    Verkar som om det är smittsamt detta slängande och sorterande. Skyller på Annacarin; hon grejade med sånt här i våras (har jag för mig) och jag är ju sällsynt trögstartad, så det har tagit tid innan smittan har brutit ut för fullt här *asg*...

    Men det blir nog skönt när man är färdig och vet att det man har kvar är sånt som ska med i flytten (OM den nu blir av...)

    Kramisar tebax! (jodå; det blev rätt ;-)!!!)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!