Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 22 augusti 2010

En Uffemattes söndag i korthet...

Vaknade klockan rätt sent... Sisådär halv åtta. Sånt kallas sovmorgon...
Konstigt nog var inga katter och "knackade" på sovrumsdörren.
Kan i och för sig berott på mattens något sena "chattande" med diverse folk mitt i natten... Dom behövde nog sovmorgon dom också , för inte sjutton kan dom gå och lägga sig när matten är vaken.

Katterna fick mat, hundarna fick morgonpromenad, hundarna fick mat, fåglarna fick mat, torrfoder hälldes upp till katterna.
Matten fick frukost (nä; matten fixade frukost till sig, ingen annan ville göra det)...

Tvagning av matte, bäddning av sängar, dammning och jagande medelst dammsugare efter diverse pälstussar.

Hundpromenad...

Lunch!

Plötsligt idiotryck och ut och startar lille klippen...



Anfallen av brännässlor... Jäklar vad det svider!!!



In för ny omgång tvagning och upptäcker...


...att en fästing har lyckats hugga mig i benet...
URK!!!
Och kolla bara bilden!
DOM ÄR ÄCKLIGA!!! DUNDERJÄTTEVIDRIGA!!!!!!!!!

Ber en stilla bön om att det inte ska inträffa fler obehagligheter idag.
Tänker INTE ge mig på att göra något som kan utmynna i anfall av växtlighet eller småkryp! Så det så!!!
En eller ett par mycket försiktiga hundpromenader och lagande av middag står på schemat, men det brukar jag ju kunna klara av utan större katastrofer.
I bästa fall (*suckar*)





7 kommentarer:

  1. Jag avskyr fästingar! Dom och mördarsniglar... Blä vilka vidriga djur!

    SvaraRadera
  2. Renée; Finns det något vidrigare??? Blärk!!!

    SvaraRadera
  3. Jättebra att uppfostra djuren så de anpassar sig till mattes tider.

    Igår hade jag en fästing som spatserade på ena benet. Den hann inte bita sig fast, tack o lov.

    Kram

    SvaraRadera
  4. imse; I detta fallet är det inte uppfostran utan snarare att mina katter är ovanligt nyfikna och måste kolla allt jag gör. Sover inte jag så sover inte dom...
    Och vilken tur du hade!!! Kan säga att det kändes att dra väck det jäkla krypet! Usch, så äckliga dom är!!!

    Kramen tillbaka!!!

    SvaraRadera
  5. Fattar inte vad fästingar har för existensberättigande på denna jord? Gör de någon som helst nytta i det ekologiska systemet? Nä just det, ingen alls.
    Nässlor kan man iaf göra soppa på, så de kan man acceptera även om de bränns vid närkontakt.
    Hoppas du klarat resten av dagen utan bett o brännskador.
    Kram på dig o "blåås" på fästingbett o nässelstick. Mia

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!!
    Tack underbara för din hälsning hos mig!! Så glad jag blir!! Du är en fin vän!!!

    Ja, fy attans för dessa äckliga kryp!! För många år sen fick jag ett fästing bett & det spred sig & jag kom in i rätt stund till sjukhuset så med medicinering blev jag frisk!!
    Hemska djur!!!!

    Hoppas du mår bra & att du får en fin Tisdag!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  7. Mia; Undrar varför dom finns överhuvudtaget, dessa läskiga blodsugare??? Ingen som helst nytta gör dom och ont som fan gör det att dra bort dom... Inte konstigt att Uffe avskyr när det ska letas såna kryp i pälseriet!!!
    Resten av söndagen gick alldeles utmärkt på fästingfronten och brännässlorna gick jag lååånga omvägar om. Får väl se hur länge minnet sitter i, ha, ha...

    Kramen och sköt om dig!!!

    *******************************

    Tina; Har nog haft en oförskämd tur och aldrig blivit sjuk av fästingar. Lill-M däremot fick ge sig av till vårdcentralen och fick pencillin á la dunderkur förra året. Han mådde inte bra, kan jag säga...

    Se nu till att sköta om dig, vännen... Mår man inte bra ska man ta det lilla lugna! Det vet du ju!!!

    Bamsekramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!