Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 21 augusti 2010

Igår...

...var fd granne K och jag iväg och gjorde Jönköping osäkert...
Åkte flott!!! K har en sprillans ny bil... Tror aldrig jag har suttit i en så pass ny bil förut...
Och inte var vi särskilt mycket till orosmoment (egentligen)... Nä; vi var jättesnälla och strosade runt och kikade lite här och lite där. Fönstershopping kallas sånt.
Investerade hela 20 kronor i två sprayflaskor (kan vara bra att ha...) och så fikade vi förstås. Ja, det var väl i ärlighetens namn det första vi gjorde
Varsin kopp kaffe och (hrrmmm) varsin liiiiten bakelse...

På hemvägen stannade vi och åt mat. Vid Vättern.
(Den jäkla sjön förföljer mig *skrattar*)...
Kycklingfilé som var jättegod. Det är ju inte ovanligt att man serveras relativt torr sådan, men denna var helt ok!!!
Så köpte vi varsinn (jojomen!!!) bakelse till som avnjöts i K´s kök med kaffe...

Så jag var mätt som en plätt när jag kom hem.
Och tog en runda med vovvarna och träffade mina sommargrannar, som jag pratade med en stund (trevligt!!!) och sedan in och inse att NU gäller det att ta det med ro...
Men det är väl värt värken och tröttheten som kommer "till efterrätt"...
För en dag hemifrån lite nu och då (ja, ja inte HELA dagar; Uffe och Nalle finns ju!!!) är värt hur mycket som helst. Särskilt med så trevligt sällskap!!!
Fd granne K är verkligen en av mina allra bästa bästisar!
Tror nog att det fanns en mening med att jag hamnade härute, för annars hade jag ju aldrig träffat K... Tanken svindlar!!!




8 kommentarer:

  1. Låter som du haft en riktigt bra dag :oD Själv skulle jag ut och plocka svamp, men fick återvända tomhänt. Ja, bortsett från en pantburk jag hittade mitt ute i skogen ;o) Och nu ikväll spöregnar det igen. Det blir soffan och tv:n med andra ord, och det är väl inte helt fel som omväxling!

    Ha en mysig lördagkväll, du och vovvarna!

    PS. Du har väl kommit ihåg att glo i spegeln idag..? *hehe!*

    SvaraRadera
  2. En liiiten bakelse och en liiiten bakelse och en liiiten bakelse och en liiiten bakelse och en liiiten bakelse och....
    Annacarin

    SvaraRadera
  3. Nina; Glor duktigt i spegeln, men går inte riktigt på det hela ännu... Men har fått en jäkla massa svar på annonsen nu plötsligt och msn:ar med en massa tokstollar :-).
    Och har bestämt mig för att ha roligt så länge det varar. En eller annan vettig människa kanske utkristalliserar sig...
    Och vi har det riktigt mysigt ikväll!

    Jättekram!!

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Och GOTT var det ;-)!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Kul med härliga vänner och visst ÄR det gott att äta ;-)

    SvaraRadera
  6. Renée; Synd att det sätter sina spår, bara ;-)!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. Bakelser är avgjort gott!
    Fick ju hit några i går av en händelse, så vad passar bättre en söndagsförmiddag än en kopp zoegas och en liten bärbakelse med grädde?

    Menar du att det sätter sej någonstans?
    Hade jag ingen aaaaaaning om ju???
    *asgarv*

    Och apropå Ninas kommentarer om "spegeltittande"..

    PRECIS det menade jag att du MÅSTE göra!!
    Var inte så jädrans envis!
    DU ÄR BRA OCH FIN SÅ GE DEJ!!

    Och så skräm nu inte iväg Dina "mailkontakter"!
    Haha....man ska vara ljuvt romantisk, ÄLSKVÄRD *flinar*, och allmänt rar när man MSN:ar med tilltänkta offer.

    Naäe....skämt åsido. Du vet vad jag menar. Du känner mej....
    Jag har också en något "tuff jargong", det vet du, men alla förstår ju sej inte på sånt!?

    Hoppas Din söndag blir bra och fylld med glädje.
    Oavsett om det är en mysig tur i skogen med vovvarna, en tur med någon väninna eller "bara" ett givande chattande på nätet!

    "köpp, köpp"....nu fyller vi på kaffekoppen!

    Kram FINA du, och ta nu en kik till i spegeln!
    (Själens spegel?)

    J:son....dvs "söstra di"..(;

    SvaraRadera
  8. Söstra mi; "Köpp,köpp" själv ;-)!
    Ska nog gå och fixa mig en kopp kaffe efter äventyrligheterna i trädgården... Huva! Livsfarligt ställe ju!!!
    Men hördu; "älskvärd".. Jag??? Blir bara fånigt. Lyckades visst "knäcka" en kostymnisses ego igår (påstod han) *flinar*... Fast han envisas med att vi skulle träffas och fika... Men jag vet inte jag... Misstänksam!!! Man blir lite luttrad när man håller på med det här :-)! Och jag glor i spegeln och ser samma gamla vanliga häxa där varenda morgon... Äh; orkar inte bry mig längre... Det blir nog bra ändå!!! Till slut...

    Bamsejättekramen! Saknar dig/er!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!