Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 1 augusti 2010

Vill dra ner rullgardinen...


Inser att jag får släppa taget om det som aldrig blev...
Och inte sjutton trodde jag att det skulle kännas så svårt.
För jag var ju väldigt tveksam från början...
Men det gör det! Svårt som attan känns det... (Skit också!!!)

Och det ligger nog en hel del i Edith Södergrans dikt...


Som härdad Uffematte blir man aldrig någon nickedocka...
Sorry!
(Men ont gör det!!!)



17 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt vad det är som gör ont i dig, men skickar många tröstekramar o säger "ensam är stark".
    Mia

    SvaraRadera
  2. Mia; Har just kommit på att jag är ganska svag i vissa lägen...
    Och det känns tröstlöst! Just nu, i alla fall...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Attans, hördu! Jag utgår från att det inte har utvecklat sig riktigt så där som du hoppades, men rätta mig gärna om jag har fel.

    Utan att veta desto mer om vad som inte funkat vill jag ändå säga så här:

    Räta på ryggen, stick ut hakan och lyft på den; du är alltför värdefull för att förringa dig själv och bli en "anpassling".

    Så nya, friska tag, Johanna! Och du, gör som björnen Baloo: var nöjd med allt som livet ger - inte bara topparna utan dalarna också. Man lär sig något av allt. Om inte annat, så lär man sig mer om sig själv, och det är inte det sämsta!

    *systerlig jättekram*

    SvaraRadera
  4. Nina; Nä,tror inte jag riktigt "platsade"... Är nog lite för frispråkig och slarvig och en massa annat. Dessutom bor jag på fel plats. Tror jag. Inget är sagt, men det känns som om det är lika bra att "blåsa av" nu innan det blir mer allvar av.

    Är glad för dom vänner jag har fått, trots allt :-). Roliga och trevliga mailkompisar från hela landet. Inte illa!!! Särskilt två av dom som har en fruktansvärt rolig inställning till livet så där i största allmänhet. Minst sagt uppmuntrande människor!

    Och så har jag ju ER alla mina bloggvänner!!! Ni är bara helt fantastiska!!!

    Systerlig jättekram tillbaka!!!

    SvaraRadera
  5. Nämen vad nu då??
    Är det kärleken?
    Suck. Lider med dej i vilket fall och sänder dej om möjligt stärkande kramar!
    Ta hand om dej så gott det nu går! Rullgardinen får du ha uppe för min skull!!
    Kram kram på dej

    SvaraRadera
  6. Upp med rullgardinen Johanna ta en dag i sänder - och se vad som händer.(Där fick jag till det). Jag vill bara ge dig en tröstekram, livet är upp och ner så är det bara.
    Känner du för det så gå in och rösta på min blogg. Vinner du ska jag köpa dig en ängel.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Så härligt det är att hälsa på hos dig igen. Jag skrev just om det du nämner, det är så jobbigt att släppa taget och acceptera att det inte blev som vi ville.
    Jag klamrar mig ännu kvar vid vissa saker med vitnande knogar och liksom vägrar släppa greppet, även om det vore bäst att göra det.

    Ediths dikter är så bra.

    Tusen kramar till dig kära Uffis.

    SvaraRadera
  8. Det är HANS förlust!

    Och inte fanken ska DU ändra det minsta på dej! Inte för någon annans skull i alla fall.
    Och DU bor inte på "fel" plats.
    Det finns det så många andra som gör...Haha!

    Näeee....jag förstår självklart att "det smärtar" men ge inte upp!

    Du hade ju roligt, och ännu har du bara sett "toppen på isberget"!

    Kram på dej söstra mi, och hoppas att du känner att jag skickar en värmande styrkekram....

    SvaraRadera
  9. Ja, vet du, jag lever själv under mottot: "Kärleken förgår, blott vännerna består!" Det väl just det jag skulle vilja hitta innan jag blir alltför till åren: en själsfrände, som till 90 % är kompis, men som också kan ge (och få!) den livsviktiga fysiska närheten till en annan människa.

    Passionerad, himlastormande kärlek ger jag inte mycket för numera. Been there, done it, och det är en eld som brinner så hett att den förtär allt annat och i slutänden även sig själv.

    Nej, en lugnt brinnande liten låga, som lyser upp och värmer när livet är kallt, det är det man (vi) behöver! Because we're worth it!

    SvaraRadera
  10. Hugan; Rullgardinen åker nog upp så småningom.. Men man får nog ge sig tid att vara ledsen en stund. Trodde väl inte riktigt på det hela, men han var ju "såååå speciell"(skakar betänksamt på lilla knoppen)...
    Tja, allt blir nog till det bästa, får man väl hoppas!!!

    Kram, kram tillbaka bästa Hugan!!!

    *****************************

    Viola; Ja, vid min ålder borde jag väl ha lärt mig ett eller annat. Men ibland springer känslorna iväg och förståndet hinner liksom inte med :-)...
    Ska ila till din sida och kika!!!

    Kram tillbaka!!!

    ******************************

    Bloggullet; Men hallå!!! Har saknat dig!!!
    Och detta med att släppa taget är inte lätt! Vare sig det gäller det ena eller det andra... Blev liksom lite överrumplad av att det blev så mycket känslor på en gång. Hade inte väntat mig det... Men ibland kan man nog inte riktigt lita på sig själv :-). Och nu har jag bestämt mig för att inte fortsätta träffa den här mannen. Av en massa anledningar.

    Tusen kramar tillbaka, vännen!!!!

    *******************************

    Söstra mi; Kan meddela dig att hr dr inte ser det hela på riktigt samma sätt :-)...(en massa småilskna sms under gårdagen; möjligen lite panikslagna) Men han får faktiskt leta på annat håll. Jag fixar inte att passa in i någon annans mall. Är alldeles för egensinnig för det.
    I värsta fall får jag väl nöja mig med L, he, he... Han menar att "ingen vill ha oss, så vi får väl inte vara alltför kräsna och nöja oss med varandra".
    En sund intällning(???)...
    Nä, men han har blivit en mycket god vän. Med en jäkla massa humor. Och det uppskattas!!!
    Kommer igen - snart!!!
    Och jag vet ju att jag har så många goda bloggvänner som tröstar och stöttar... Och så min bästaste söster *L*!

    En bamsekram!!!

    ******************************

    Nina; Du skriver så kloka kommentarer! Precis så är det, ju!!! Vänskap och så den extra kryddan uppepå! Perfekt!!!
    Och nog fasen är vi värda det!!!

    Stora tackkramen!!!

    SvaraRadera
  11. Inte ska man behöva vara "nicke docka" då får det allt vara.

    Måste man ändra på sig så håller jag med dig att då får det vara.

    Hoppas det onda och jobbiga lättar snart igen. Det finns ju många därute som väntar på en Uffematte!
    Kram på dig!
    //Sickan

    SvaraRadera
  12. Inser att jag inte varit här inne på ett tag och sett vad du haft för dig! (Det har varit sommar och semester även från datorn.) Verkar ha hänt en del spännande saker?

    Visst blir man besviken när saker inte blir som man tänkt sig, men jag hoppas att du vågar ta nya tag när det lugnat sig.

    Backa några steg, ta ett par djupa andetag och försök igen! Livet har en tendens att bli så trist om man ger upp och inte vågar chansa och drömma!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  13. Sickan; Nä, man ska inte behöva lägga om stil helt och hållet för någon annans skull. Tycker inte jag. Och nog kommer det att lätta efterhand... Måste bara vara lite ledsen en stund...
    Och som sagt; i värsta fall får jag väl nöja mig med L, ha, ha! Vi tycks hamna på överblivna kartan hur jäkligt trevliga vi än tycker att vi är, he, he...

    Tack för din kommentar och kram tebax!

    **********************************

    Ingela; Jomen! Jag kommer nog igen... Har ju fått så många vänner som peppar och uppmuntrar. Det är värt guld idag!!!
    Har kommit till utsuddande av mail och sms idag. Framsteg!!!

    Stor kram tillbaka!!!

    SvaraRadera
  14. Önskar jag kunde ta bort ditt onda!! Hjälpa dig läka fort!!
    Vet inte om mina små travlande försök till att få dig att må bättre, men jag vill att du ska veta att jag finns här. har inte varit någon fin närvän nu i sommar..förlåt, men nu kommer vardagen & då blir det bättre.
    Du får gärna skriva av dig till mig om du känner för det..du har ju min mail =)

    Varm kram till dig fylld av läkning, glädje & trygghet!!
    Din vän Tina

    SvaraRadera
  15. Tina; Det får ta den tiden det tar! Har ju så många fina vänner; både här på bloggen, i IRL och nyfunna mailvänner från dejtingsajterna som uppmuntrar och stöttar...
    Känner mig väldans "ompysslad" just nu :-)... Även om det känns lite jobbigt.
    Men misstänker att hr dr inte har det helt lätt. Det blev nog en liten miss i protokollet där, tror jag... Men jag hoppas att det blir bra för honom också med tiden. För mitt i alltihop tycker jag ju om människan.

    Skriver kanske ett mail till dig endera dagen och berättar lite mer...

    Kramen, vännen och tack för att du alltid är så omtänksam!

    SvaraRadera
  16. Hej du fina<3
    Va du är underbar!!!
    Läste just din hälsning hos mig & blev sååå oerhört glad! sen går jag in här & läser ditt svar du skrivit till mig...snyft.. du är en underbar människa!!
    Du är så välkommen att maila mig när & om du vill!!!

    Jag hoppas att det onda snart flyttar ut & att lyckan flyttar in!

    Tack själv fina du för din fina vänskap! Är så glad för att du klev in i mitt liv!!!!

    Varm kram till dig söta vän från din vän Tina

    SvaraRadera
  17. Fina kommentarer du har fått och jag hoppas att de värmer ditt hjärta. Hoppas smärtan lindras lite och att du snart kan känna lite glädje igen.

    kramkram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!