Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 15 augusti 2010

Lite feedback, någon?


Tänkte att jag skulle få lite "feedback" på mitt (hrrrrmmmm) "tjusiga" hopkok till annons. Nog tycker jag att jag är relativt ärlig. Så vad sjutton finns det att missuppfatta???

Nåja; bloggar varje dag gör jag ju i ärlighetens namn inte nu....
Inte ens nästan varje dag om man ska vara noga...
Men jag kommer igen; tro inte något annat!!!

Men det är inte helt lätt när man har blivit försatt i (citat) "en sinnesstämning av total avsaknad av bitskhet och andra naturliga instinkter"...
Säger bara det!
Sorry; dom är på väg tillbaka! Både bitskheten och resten!



Nåja; här är annonsen;
*****************************
Är en snart femtiofyraårig tjej/dam/tant/kvinna boendes på landet med en drös
husdjur av skilda slag (allergiker göre sig icke besvär). Har fyra barn
som har "flugit ur boet" och är bonusfarmor till en liten tös.

Är obotlig SAABälskare, läser så ögonen blöder, bloggar duktigt varje
dag (nästan i alla fall). Som Uffes matte har man ju massor av episoder
att skriva om ;-)! Har börjat lägga tarot och runor och upptäckt att det
är mer spännande än man tror.

Är förtidspensionerad men jag tycker att jag klarar mig
rätt bra med en stor portion envishet och en himla massa humor.

Tycker ändå att livet är rätt så underbart för det mesta :-)! Det gäller
att ta tag i de positiva bitarna och hänga kvar där så gott man kan.


Lite klokord att ta till sig;

Att ta medicin är inte roligt

men att ha roligt är bra medicin.

******************************************

Någorlunda sanningsenlig? Eller....????

Men ärligt talat tror jag att jag ger upp det här!!!
Annonsen får stå kvar och jag kollar väl lite nu och då, men min tro på att "hitta någon" är rejält naggad i kanten vid detta laget!
Eller också är det så att gubbs i min ålder är knäppa!
Och det är nog vad jag misstänker, he, he!!!

Ha en jättefin söndag!!!
Kramelikram!!!




16 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur det känns... Rätt konstigt att den första bloggen jag tittar in på idag handlar om att hitta en man, just idag känns nämligen mitt liv så himla tomt...
    Jag kan inte ge dig nåt råd alls eftersom jag inte själv har hittat någon och kan förmedla mina egna knep, dock kan jag bara säga att jag tror att det finns någon för alla bara man hittar den! Själv skiter jag numera i internetdejting, jag tror att det får komma av sig själv. Jag hade dock skrivit nåt i stil med "Lite (mycket) defekt kvinna söker alldeles perfekt man i sina bästa år". Låter väl utmärkt!
    Hoppas du hittar kärleken!

    SvaraRadera
  2. Hej du underbara!!!
    Jag tycker din annons känns så DU!! Iallafall som JAG har uppfattat dig!!

    Jag är ingen stor bloggare heller nu.. men jag säger som du.. jag kommer igen =D

    Hoppas att du mår bra annars!!
    Varm kram & du kommer finna kärlek.. det blir troligen när du minst anar det<3<3<3<3

    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. Renée; Känner väl lite att nätet är bästa möjligheten för mig... Kommer ju inte i kontakt med så många härute i skogen ;-)... Får väl "provflörta" med anticimexgubben när han dyker upp, ha, ha!
    Eländigt att jag "tappade" L! Tror det var mitt "bara vänner"-prat (även om det kändes lite mer) som satte p för det... Typiskt mig!!!
    Och nä; jag tror att jag är för "udda" och tråkig för att hitta någon "på riktigt". Faktiskt!
    Men ibland önskar man ju....

    Kramen till dig och jättetack för din kommentar!

    ********************************

    Tina; Har hjärtat på mig! Dygnet runt :-)!

    Kan inte hjälpa att jag tvivlar just nu... Liten, tjock och tråkig kärring i skogens djup står nog inte så högt på någons önskelista :-)! Bara att inse fakta!!!
    Äh; jag rer mig; det har jag ju alltid gjort även om det känns jobbigare nu när "Lill-M" inte bor här längre. Man blir liksom ännu ensammare utan barnen!

    Kramen, vännen min!!!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker annonsen var riktigt "bra". Lagom mycket humor i den...

    SvaraRadera
  5. Marie-Louise; Var lite rädd för att jag broderade lite för mycket... Inte för att det tycks ha någon betydelse VAD man skriver i sin profiltext... En hel del "skamliga förslag" kommer inramlande och med all tydlighet har som här "herrarna" inte ägnat någon tid åt att läsa profilen innan dom klampar iväg... *suckar*. Är dom knäppa eller är dom dumma i huvudet, tro???

    Kramen till dig och tack för kommentar!!!

    SvaraRadera
  6. Gick det i stöpet med "L"????
    Hann Ni träffas??

    Det är inget fel på Din annons alls. Det är nog snarare läsarna det är fel på!

    Det enda "fel" jag kan hitta på Dej är att Du är ALLDELES FÖR SJÄLVKRITISK!!!
    Sluta me de, söstra mi!

    Kramar så det knakar!
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Jenny; Han fick något slags spel och påstod att han "inte ville störa mig"... Det stör ta mig fasen mer att vi inte kan ha våra roliga mailväxlingar... Tror inte det finns så många språkbegåvade humoristiska människor på dom här sajterna. Och jag är ju orimligt svag för "ordkonstnärer"... Särskilt när dom är lite "snabba i tanken" också :-)! Och visst; vi hade nog inte blivit "mer" än vänner, men det hade räckt för min del. (Kanske, he, he).

    Det som retar mig är alla "skamliga förslag" som droppar in... Tror dom dumjävlarna att man är alldeles desperat bara för att man annonserar på dejtingsajter??? Äckligt!!!

    Och jag tror inte jag är så där värst självkritisk; bara konstaterar fakta... Små knubbiga envisa kärringar med ett zoo i hasorna är INTE så där värst eftertraktade...
    Får gå in för att leta reda på någon som inte är så kräsen ;-)...

    Äh! Jag fortsätter mitt eremitiska liv i lugn och ro istället! K har semester, så nog ska vi hitta på något :-)!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  8. Säjer som Dottern här ibland när "karlarna är dumma":
    "Man borde blivit lesbisk"!

    Eller åtminstone helt utan intresse för det där "känslomässiga"....(;

    För tänk så enkelt det ibland vore att bo ihop med ett Fruntimmer som hade lite "plockauppeftersej-vett", diskade upp efter sej SJÄLVMANT, hade samma intressen, promenad-kompis, och framför allt en som tänkte lite med "rätt huvud"....

    Usch, nu blev jag på gränsen till snuskig, men va faaan???

    Nääää....en karl är nog bra att ha men ibland blir man bara totalt knäpp på dom!!

    Hoppas Du och "K" hittar på något skojsigt!!

    Ta en sväng hit så sätter jag på kaffe! Ring innan bara....(:
    Hehe....

    Kram på´re!
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Jenny; Ja, det är väl fan att man ska vilja ha den där "känslomässiga" biten, ha, ha?!
    Nåja; det ger sig nog så småningom alltihop... Men nu har kraven höjts en hel del i ett snäpp! För det ÄR viktigt med humor och språk... Det är det!!!

    SvaraRadera
  10. hade du inte en flört på g ?? Jag hoppas du finner en vettig man till slut! det ska ju finnas nån för alla vet du. Annonsen är helt ok! Av nån anledning så finns det alltför många tokstollar som tror att man kan skriva vad som helst till en annonserande/ensam kvinna.
    Jag håller min tumme för dig i vilket fall!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  11. Oj, här var det mycket att läsa hos dig. Du har fått många synpunkter så det finns inte så mycket att tillägga.
    Din annons kan inte missuppfattas, den är ärlig och uppriktig och skriven med en massa humor. Jag tror inte det finns så många karlar, som kan se att här finns en spännande kvinna - henne måste jag träffa. En dag dyker han upp.
    Jag var ensam 5 år och fick rådet av en manlig arbetskamrat att jag skulle gå med i en fiskeklubb - där finns riktiga karlar. Behövde inte göra det - en dag så "bara stod han där".
    Ge dig till tåls. Fiskeklubben kan det vara något?
    Kram Viola

    SvaraRadera
  12. Hugan; Har kollat lite på mailväxlingen med L och konstaterar att jag nog inte har uttryckt mig fullt så "sockersött" som man kanske borde göra... Äh, vad fan! Jag är jag och det får "dom" väl svälja eller låta bli...
    Men han var rolig och snabb i tanken och, som sagt, mer eller mindre ordkonstnär. Dessutom en mycket skicklig fotograf... Har ett gäng naturbilder från hela världen att gotta mig åt :-)...
    Om jag gillade honom? Tja; man saknar inte kapten förrän båten är tom...
    Senfärdig som vanligt...Ledsen? Jag? Skojar du (*snyftar lite*)...

    Tackar för din kommentar!!! Och skickar ett gäng kramar till dig och lilla Elsa ;-)!

    ******************************

    Viola; Tror jag spolar fiskeklubben :-)! Har liksom fått min del av sjöar nu, tror jag...
    Och har dessutom tagit bort den ena annonsen. Den sajten får klara sig mig förutan. Tror att jag var kvar där så länge bara för mailväxlingen med kapten L. Roligt med någon som behärskar språket. Svag för sånt...

    Tack för din kommentar! Får väl försöka "komma igen" så sakta. Men nog är en del gubbar märkliga?!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  13. Skönt att kunna få bjuda dig på lite glädje! Här kommer lite till.
    Det lilla ofödda barnet jag ska få bli gudmor till är på väg att göra entré ut i världen! Det har precis satt igång lite smått. SÅ SPÄNNANDE!!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  14. Lite senkommet, men dock, kommer här några funderingar ända bortifrån Åland:

    Jag har, precis som du, vid några tillfällen testat nätdejting. Som var och en förstår blev resultatet ingen romantisk storvinst, inte vid något av tillfällena. Däremot har jag faktiskt fått ett par-tre riktigt goda manliga vänner på kuppen, och det är ju inte att förakta. Snäppet bättre skulle det förstås vara om de bodde i närheten, vilket de inte gör. I så fall skulle jag ju kunna ha även lite praktisk nytta av dessa bekantskaper - och då menar jag inte för gymnastiska övningar i horisontalplan, utan snarare som handräckning i samband med olika renoveringsprojekt och så där ;o)

    Jag sitter nog i mångt och mycket i samma båt som du, Johanna. Bortsett från en mängd djuriska sambor är situationen rätt lika; jag sätter ribban (för?) högt och har ett rätt risigt självförtroende. Men i likhet med dig har jag svårt - mycket svårt - att tänka mig en relation med någon som inte är snabb i huvudet och med orden och som saknar förmågan att garva åt livets bedrövlighet. Ärligt talat, så tror jag att det dummaste jag gjort under de senaste fem åren var när jag genomgick Mensas IQ-test. Det gör inte saken lättare att veta vilken försvinnande liten del av befolkningen som befinner sig på samma nivå eller lite högre ... Roade mig en gång med att räkna ut exakt hur många män av Ålands befolkning det statistiskt sett kan tänkas vara. Resultatet var lite nedslående, om man så säger. Om man räknar bort homosexuella, redan upptagna och alla som är för unga eller för gamla, ja, då återstår 3,7 personer (om jag inte minns alldeles fel). Det var nog efter det jag helt kallt insåg att loppet så att säga är kört ;o)

    Men du har ju en mycket större "brunn" att ösa ur, tjejen! Ställ Sveriges manliga befolkningsantal i relation till Ålands totala befolkning på c. 28.000, så fattar du vilket guldläge du har! ;o)

    Din annonstext är toppen, tycker jag. Vore jag karl, med något till hjärna och en önskvärd portion humor skulle jag bli rysligt intresserad :oD Meanwhile, go with the flow!

    SvaraRadera
  15. Nina; Ett par goda vänner har det trillat in!!! Och det är jag jätteglad för!
    Men dom jag tycker har språket och humorn bor alltså bortåt sjuttio mil härifrån... Kräsen??? Jag??? Nähä?! Och väldans bortskämd av L... Tyvärr!
    Ger alltså attan i alla IQ-test, det är illa som det är. Känner mig smått elak emellanåt när jag stönar över felstavningar och hänsyftningsfel, men jag klarar det bara inte. Inte i någon större omfattning i ett kort mail på två rader i alla fall...
    Nåja; började morgonen med att få en "godmorgoncyberkram" från Sundsvall. Antar att det får vara bra med det *asg*...
    Nu ska här plockas och styras inför utfärden med fd grannen!

    Tack för dina kommentarer! Dom värmer, ska du veta!!!

    SvaraRadera
  16. En kram, virtuell eller verklig, sitter aldrig fel! Här får du en till: <3 <3 <3

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!