Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 5 augusti 2010

Försöker att...


... göra någon slags uppryckning. Och har faktiskt äntligen beställt tid på bilprovningen för stackars Missilenbilen... Insåg att jag behöver tid för att få energi nog att tvätta bilen, så jag bestämde mig för att första september var en utmärkt dag för nervsammanbrott. Får sånt varje år och hör hur alla delar i hela motorn sitter löst, att styrleden är åt fanders och att bromsarna absolut inte tar som dom ska under resan in till stan. I regel är det bara inbillning. Fast det hjälper liksom inte att jag vet det. Jag sammanbrottar ändå!

Helst vill jag sitta i min TV-stol och bara deppa...
Lite taggar av ledsnad sitter kvar och sticker...

Men idag har jag varit hos frissan och klippt av hela tre centimeter av trasslet jag har på knoppen. För 310:-!!! Inte sjutton kom jag ihåg att det var så pass dyrt?!
(Borde kanske antagit L´s erbjudande om gratis klippning???)

Chocken kan ha varit bra, för resten av ärendena uträttades med schvung.
Det var skönt att komma hem igen!!!

Nu tar jag en kopp te och sedan avgår jag till lille sängen.
Roligare än så här blir det nog inte idag...
Och fy fasen så tråkig jag känner mig!!!




14 kommentarer:

  1. Du är inte tråkig!
    Bara en vanlig människa, och dom KAN inte vara glada och uppåt alltid!?

    kött och blod med en hel bunt känslor som far och flyger runt i kroppen och knoppen....
    Helt normalt alltså! Och INTE tråkigare än någon annan alls!
    (Sluta prata strunt, söstra mi!)

    310 spänn lät allt lite dyrt, tycker jag.
    Sist jag var iväg så fick jag betala 280:-, och i MORGON är det dags igen!
    Halv två ska jag sitta i stolen och bli tillklippt!
    Ska bli jätteskönt, för om det inte blir gjort snarast så tar jag nog snart saxen själv!
    Gjorde ju det sist och "hej å hå" vad bråttom det blev att ringa frissan och be henne att hjälpa mej rätta till hårtestarna....Haha!

    Stor kram tebax vännen och glöm inte att vara rädder om dej!
    Jenny
    (blåser på "kärleks-såren"...)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, Nej du är inte alls tråkig och jag har faktiskt övergivit min frisör efter övre 20års klippning hos henne(med en del avstickare emellanåt) pga priset. Jag har hittat en tjej som ger 200kr rabatt till studerande och då betalar jag bara 190kr. Styvsonen 150kr. Var 5:e klippning gratis oxå. Detta passar mig alldeles utmärkt. Hoppas att allt går bra med lilla bilen.

    Hoppas du får en fin dag idag.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Jenny; Försöker fixa och styra så mycket jag orkar för att tänka på annat. Och så har jag ju kommentarerna här att trösta mig med. Och L... Som har en halsbrytande humor och muntrar upp så gott han kan via mail.
    Idag ska här städas. Lite i alla fall...
    Men du; det kostade 280 sist jag var och klippte mig också... Nu är det lääännggee sedan, men ändå... Fast det blev bra. Det blev det!!!

    Kram, bästaste söstra mi!

    *****************************

    Cattis; Tror det kostar lika mycket överallt här, så det är nog bara att bita i det sura äpplet om man vill se någorlunda vettig ut i skallen.
    Tur att det är ett tag kvar tills bilen ska in... MÅSTE ta tag i tvättande och plockande av skräp... En annan dag ;-)!

    Ha det jättegott och var rädd om dig!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Jadu, Johanna, jag kan bara hålla med föregående talare: inte f-n är du tråkig! I motsats till vad man kan läsa på diverse bloggar här och där ÄR livet till 99 % en enda lång transportsträcka, utan en massa tjo och tjim och skojigheter. Livet är VARDAG, med allt vad det innebär; lika enahanda för oss alla. Och i grund och botten är det väl rätt okej? Ja, jag menar, vem tusan skulle orka med om det hela tiden hände oväntade, "roliga" saker? Inte jag i alla fall!

    Sen ska du nog byta frissa, flicka lilla. Till och med jag, som bor på Åland där ALLT är dyrt, klipper mig för "bara" 21 euro (nånstans mellan 210 och 230 kronor beroende på dagskursen). Men då är det förstås bara klippning, ingen tvätt, läggning eller föning osv. Det kanske du får för din summa?

    Kram på dej och ha nu en riktigt skön, riktigt tråkig fredag och ett totalt sett fint veckoslut! ;o)

    SvaraRadera
  5. Nina; Kollade runt lite idag och här kostar det lika mycket överallt... Utom hos herrfrisörerna; dom är nog sisådär en femtiolapp billigare... Men det blir ju inte ofta jag ränner iväg och gör såna här grejer. Tyckte bara att jag behövde muntra upp mig lite och det ÄR skönt att få håret klippt...
    Och nu ska jag "tråka på" med städandet. På ett något bättre humör än jag var imorse! En drös trevliga mail och din kommentar livade upp stämningen högst betydligt :-)!

    Ha en alldeles trevlig helg du också!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Klart du ska unna dig att gå till frissan då och då! Någon gång måste man ju unna sig lite "lyx", annars blir man knäpp. Dessutom är en klippning en självförtroendehöjande åtgärd som inte skall föraktas. Ja, det vill säga de gånger resultatet motsvarar ens förväntningar.

    Av den anledningen har jag fastnat i mitt långa, hellånga hår; risken att jag blir besviken när det kapas en decimeter är då lika med noll.

    I yngre dar försökte jag mig på att klippa riktiga frisyrer med några års mellanrum. Till och med någon permanent blev det, när det begav sig. Men til syvende og sidst är det min nuvarande frisyr - eller avsaknaden av - som jag känner mig mest hemma i. Tråkigt? Japp. Lättskött? Mycket! Det senare väger tungt ;o)

    Behåll nu ditt förbättrade humör hela veckoslutet!

    SvaraRadera
  7. Säger som alla andra. Du är INTE tråkig!! Skulle vi då komma rännandes tillbaks till dig om du nu var tråkig? Nä! Det skulle vi inte. Jag älskar din humor. Önskar att jag själv kunde uttrycka mig på det sätt som du gör. Så därför kommer jag tillbaka hit. För att skratta och gråta och svära tillsammans med dig. För det är underbart att veta att det finns andra som också har en grå vardag men med inslag av sol ibland. Att få veta att man inte är ensam särker en enormt!
    Så ös ur dig. Vi kommer inte springa och gömma oss!
    KRAMAR i mängder!!!!

    SvaraRadera
  8. Stjärnkraft; Klippte faktiskt ingen direkt frisyr denna gången, tänkte att eländet får växa ut. Finns ju hårklämmor :-)... Frissan tror att det blir riktigt bra... Och hon bör ju veta ;-)... Jag känner i alla fall att jag kan kamma mig utan att skrika och det är bra nog åt mig!

    Städat färdigt - äntligen och nu är det bara hundpromenad och mattor som ska på kvar, sen kan jag "däcka"... HÄRLIGT!!!

    Kram och trevlig helg (igen :-0!)

    *****************************

    Annica; Himmel! Jag blir ju alldeles rörd ju!!!
    Har väl inte så mycket ork till bloggandet just nu, men små glimtar då och då kan jag inte låta bli att kluddra (även om dom blir liiite deppiga för tillfället)...
    Men att kommentarer stärker och att man känner ett enormt stöd från andra bloggare är då sant!!!
    Tänk; vad gjorde man innan man började med detta????? Något att fundera på ;-)!

    Jättetack, vännen! Du är en på miljonen!!!

    SvaraRadera
  9. Tack!
    Ja du vad gjorde man innan? Har ingen aning. Hade man ett liv då? ;-)
    När mammas man fick cancer och sen dog fick jag ett sånt enormt stöd av alla bloggvänner. Och jag tror att min sorg skulle varit mycket jobbigare att bära utan bloggvärldens stöd.
    Så jag hoppas att jag får "betala" tillbaka lite och dela med mig av min styrka till dig och alla andra som hjälpt mig.
    KRAM!!!!!!!

    SvaraRadera
  10. Annica; Dina kommentarer betyder mycket! Visst är det helt fantastiskt att man kan känna sådant stöd från människor man faktiskt (förmodligen) inte hade kommit i kontakt med annars?!

    Ha en jättefin helg och sköt om dig!!!

    Bamsekramen!!!

    SvaraRadera
  11. Rackarns bananer!!!
    Tror du inte på katten att min frissa också höjt sitt pris??

    300 spänn fattigare och då gick jag till och med ut med blött hår.
    (Fast det var i och för sej självvalt...Hehe!)

    Jag "körde samma variant som du"...

    Av med testarna så jag kan kamma mej utan att skrika...((:

    Nu är det tyst här dom få gånger kammen (borsten) kommer fram.

    Kram på dej och ha de så gott du kan!
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Jenny; Vet du; det var nog läääänge sen vi var iväg på såna (hmmm) "självförtroendehöjande" äventyr ;-)... Och att mitt självförtroende behöver höjas en del är väl ganska uppenbart *suck*.

    Nåja; nu blir det tyst både här och hos dig när det någon gång ska kammas/borstas i knoppen. Kan ju vara bra för våra medmänniskor/djur åtminstone :-)!

    Kramen, bästaste söstra mi!!!

    SvaraRadera
  13. Hej min underbara stjärna som så starkt lyser upp mitt liv!!!

    Tack fina du för din fina hälsning. Du gör mig så himlans glad. Jag är så glad att jag har dig!!

    Hoppas att du snart mår riktigt bra igen & det slutar göra ont.

    Lycka till med projektet med bilen söta du!

    Önskar dig en underbar Måndag & hoppas du får en massa kuligheter!!
    Tack för att du finns!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  14. Ps. Glömde ju säga att du gjort jätte fin här på din blogg =)) Ds

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!