Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 1 september 2010

Så var "fasan" över för denna gången!


Lille Missilenbilen blev godkänd för vidare äventyr i trafiken ett år till.
Och jag fick beröm för min fine lille bil ...
Enligt besiktningsmannen (sååå trevlig!!!) var gamle saaben väl värd att kostas på lite... Har nämligen uppstått lite rostangrepp vid skärmkanterna. Och detta borde nog åtgärdas, för i övrigt är bileländet nästan tip top... Ska försöka komma över lyktglas och insatser på någon skrot bara...
Och YES! Jag är helnöjd!!!
Så pass nöjd att jag nästan bestämde med pappan att jag far iväg till "Hulingsfarahult" (Hultsfred) på söndag om inte migränen infinner sig.
Åker med två kräkiga hundar i baksätet...
Borde kanske införskaffa gasmask???





8 kommentarer:

  1. Jag bor JÄTTENÄRA Hultsfred!!!!! A

    SvaraRadera
  2. Hej vännen min!!

    Jag sa ju att det skulle gå bra ;D
    Snart är båda mina bilar kurerade de har iof godkänds i besiktningen men det var lite som behövde fixas.
    Det där med rosten på Forden orkar jag inte tänka på just nu ;/.
    Och ditt förra inlägg orkar jag inte ens tänka på, men så skall jag ju inte flytta heller förhoppningsvis.
    Inte konstigt du inte fått svar på telefon befinner mig just nu i vill inte vill inte fas.
    Sitter i ett hörn och hoppas det skall gå över.

    Kram på sig bästa vän!!

    Anniqua

    PS Jag sittter inte bara i hörnet har varit en del annat det senaste. Berättar sedan DS

    SvaraRadera
  3. Grattis! Man blir alltid lika glad när bilen får godkänt.

    SvaraRadera
  4. Kräker inte hundarna om dom bär gasmask???
    *asgarvar åt mitt eget torra skämt*

    Grattis till lille söte missilen som skötte sej så bra i år också!

    Klart den vill ut och "fin-åka" till Hultsfred nu då!

    Kram på dej!
    J:son

    SvaraRadera
  5. Vaffo gör di på dette vise? De äla ingen go idé? Bättre att di springer lös i skogen tills matten behagar komma hem - eller?
    Allvarligt, det finns bra åksjudetabletter att ge de små pälsklingarna som gör att upplevelsen i bilen inte blir allt för hemsk. Nu menar jag inte att du ska ge dessa varje gång du åker till "snipa" för att köpa en liter mjölk... utan när det verkligen behövs.
    Kan man hjälpa de små 4-benta sötnosarna SKA man visst göra det.
    Ja, sådär, nu har jag lagt mig i detta ämme också. Å det bestämdaste minsann ;=)

    Men så är det, det finns de so är på jorden för att jämka och släta ut och jag är dessa hjältar oerhört tacksam, men tyvärr tillhör jag "upprorsmakarna" "djävulens advokat" den där som ALLTID måste kasta in en brasklapp för att få lite rotation i diskussionen, om inte annat för att det ska BLI en diskussion.
    Hur låter det i ett friskt sammanhang.
    Ja du Johanna, den här plockar du inte där du satt henni. Iallafall inte per mejl.
    Rakt i ansiktet är jag möe mer ödmjuk och blek, blöyg och kaffesugen.

    tacktackförkaffet;o=
    M-matte

    SvaraRadera
  6. Och så har jag visst både grav stav- och syftningsfel. Och det är väl inte värre än att jag får stå för dessa.

    //m-matte

    SvaraRadera
  7. Annacarin; Allt hänger på om ryggen hänger med... Brukar vara rätt mör (milt sagt) när jag har tagit mig så långt som till H-fred... Sen är det hundar som måste rastas och mat som ska lagas och antagligen lite städande (pappan ser så illa). Så frågan är väl om jag överlever ;-)...
    Hör av mig!!!

    Kramen!!!

    *******************************

    Anniqua; Jo; och du vet ju hur "svag" jag är för lille Missilenbilen :-)... Tror besiktningsguben insåg att bara han bredde på om hur fint allt såg ut, så skulle explosionen utebli när han kom så långt som till dom jäkla strålkastarna. Och han hade ju rätt, ha, ha... Får dom läsa psykologi numera när dom utbildar sig till "knacka-bilar-halvt-fördärvade", tro?

    Hörs snart?!
    Tänker på dig!
    Bamsekramen!!!

    ******************************

    Imse; Ja, jösses, vilken lättnad det är när det är gjort! (Om det går bra vill säga!!!!)

    Kram!

    *****************************

    J:son; Det är JAG som lider av kräklukten; inte dom ;-)!
    Och det får nog bli åksjukepiller för Uffe i alla fall...
    OM vi nu kommer iväg...

    Kramelikram, söstra mi½!

    **********************************

    M-matten; Det är nog bra med lite uppror emellanåt ;-)! Sätter fart på livsandarna!!!
    Och åksjukepiller får det bli. Frågan är om Nalle ska klara sig utan.. Vill ju inte stoppa i honom i onödan..

    Är du alldeles vansinnigt kaffesugen kan jag erbjuda ett par koppar Zoegas och lite morotskaka i skogens djup ;-)! Bara hör av dig! Du är välkommen, det vet du!!!

    Kramen, och puss på nosen till M-hunden!

    ********************************

    SvaraRadera
  8. Har du...hundarna provat ingefära, ska tydligen oxå hjälpa mot åksjuka. Finns vist i tablettform just för djur. Ja bara ettt ips i all hast. Ha det bra o grattis till att Missilenbilen klarade sig så bra.
    Kramen.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!