Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 14 september 2010

Och vid närmare eftertanke...



... nöjer jag mig INTE med vedspis och badkar...
NÄ; jag vill ha en diskmaskin!
För den manuella av -56 års modell som jag har nu är så in i helskotta slarvig och tankspridd. Just nu i alla fall...
Den brukar till nöds funka rätt bra, men jag antar att även manuella "diskmaskiner" kan bli en aning "trötta" med tiden ...
Kan eventuellt tänka mig en manuell avbytare..
Men då ställs liksom vissa krav...
På avbytaren, he ,he...
Avbytare OCH diskmaskin vore väl ultimat?
Om man siktar mot stjärnorna kanske man når trädtopparna åtminstone...





11 kommentarer:

  1. Diskmaskin? Du har ju hundar. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Till fördisken, ja ;-)!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju blivit utsliten vid 36 års ålder men numera har jag en levande diskmaskin som kommer varje dag vid samma tid! Skönt men jag hade nog egentligen gjort det själv... Kanske skulle man skaffa en riktig diskmaskin?

    SvaraRadera
  4. Renée; I regel är det faktiskt rätt avstressande att stå och diska, men dels är jag fumlig av fibron och dels är det mycket runt omkring nu. Och då blir jag liksom både slarvigare och fumligare. Löser det hela med att inte laga mat som kräver många byttor och bunkar :-).. Det går så länge det går...

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Jaså du önskar dig en diskmaskin - en rätt rimlig önskan. Den där avbytare kan bli lite svårare, såna växer inte på träd. (det gör inte diskmaskiner heller).
    Annonsera efter en karl som älskar att torka disk, får du svar är han en pärla.
    Jag tror att alla dina vänner i bloggvärlden håller tummarna för att du ska hitta din drömstuga.
    En dag så bara finns den framför dina ögon och tänk om det fanns diskmaskin - ljuvliga tanke.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Viola; Är så tacksam för all tumhålling och litar lite på tankens makt nu... Hoppas kunna hitta HUSET så att flyttlasset kan gå till våren...

    Vad det gäller den där "avbytaren" har jag väl mer eller mindre gett upp. Eller snarare; insett vad jag vill, men förmodligen varit lite sen i inseendet, så att säga...

    Nåja; allt ger sig nog i sinom tid... Och man kan inte få allt...

    En jättekram till dig!!!

    SvaraRadera
  7. En kram-go manuell "avbytare" med "hjärtat på rätta stället" låter som det ultimata för Dej!

    Fast till disken är det ju bra med en maskin förstås...*ler*

    Tack för pratstunden ikväll!
    Hoppas Du kan sova gott i natt trots alla tankar...(;

    Kramis så det knakar i revbenen!
    J:son

    SvaraRadera
  8. J:son; Ringde INTE... Modet svek - igen... Var sjutton har min häxattityd gått och gömt sig??????

    Kramis tillbaka och tack själv!
    Saknar er; jättemycket :(!!!

    SvaraRadera
  9. Tycker det låter mycket bra med både avbytare och diskmaskin. Hoppas att allt löser sig.

    Säger det igen, som jag gör med jämna mellanrum. Gillar din blogg skarpt.

    kramkram

    SvaraRadera
  10. Cattis; Och jag blir lika glad varje gång du säger det :-)!!!
    Och vad det gäller allt det andra får man väl lita till de högre makterna... Även om man är lagd åt det lite otåliga hållet *L*..

    Har varit oförlåtligt slarvig med att läsa hos dom jag brukar kika in till. Och kommentarer härifrån är numera sällsynta... Men jag kommer igen. Antar att allt lugnar ner sig så småningom...

    Tänker på er allahopa gör jag i alla fall! Ofta!!!

    Kram tebax!!!

    SvaraRadera
  11. Håller fortfarande min tumme för att du hittar hem, på bägge sätt!
    Har läst ikapp lite hos dej nu och tycker du ska göra som du gjort hela tiden, följ ditt hjärta och intution (stavas det så??- ja du fattar! ) tids nog är det rätt karl och hus!
    Har själv så fullt upp med att fostra den lilla damen...hur får man bort det evinerliga bitandet???
    blir snart galen på bitande i byxben, har snart hål i alla mjukisbrallor!

    Tänker på dig och håller fortsatt min tumme!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!