Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 30 september 2010

Torsdag och fönstren är liiite renare...


... eller snarare; skiten är flyttad till kanterna åtminstone. Och det ser inte ut som om det regnade ute hela tiden... Kan ju vara trevligt.
Försöker "hålla igång" mest för att slippa tänka, tror jag...

Funderar på vad sjutton som hände med lille HermanFinkatt...
Saknar honom. Så fruktansvärt.
Och för att komma undan lite av sorgen försöker jag koncentrera mig på annat.
Som fönsterputs och städning.
Kul va?!

Och så detta med dejtandet...
Känner lite att tiden rinner ifrån mig. Börjar jag bli gammal, tro?
Men jag vet ju med mig att jag är en otålig natur. Och helst vill att allt ska hända igår.
Det gör det inte. Händer igår.
I bästa fall händer det om ett år eller så. Troligen aldrig.

Skulle aldrig ha börjat fundera på detta med att leva ensam.
Jag har ju klarat det så bra fram till nu.
Men nu känner jag mig ensam. Ensammast i hela världen.
Visst är det fånigt?


Och jo, det är en hel del jättetrevliga män som har skrivit och visst, jag antar att jag kommer att träffa en eller annan av dom, men...
Om om inte fanns så kanske...
Jag menar; T i Sundsvall är jättetrevlig. Bara sju timmars bilresa härifrån... Kört! Helkört!! Men jag gillar honom, det gör jag...
R i Linköping är en klok och förnuftig man. Vi ringer och chattar emellanåt och han delar frikostigt ut goda råd *skrattar* som jag inte följer så där värst slaviskt...
En annan T någonstans i kommunen har skrivit och verkar också himla trevlig.
Och så L med sin humor, men samtidigt sin ovilja att träffas IRL. Och det är synd, för jag tror vi kunde ha riktigt roligt. Men det är kanske inte helt lätt att sitta med tummen i ankarkättingen... (skojar bara!!!)

Men jag har en känsla av att jag är ett hopplöst fall...
Är väl helt enkelt för enveten och häxig för att vara intressant...

Och nu ska jag försöka sova en stund... Är så trött.
Det tar på krafterna att ha så mycket tankar som far runt i knoppen...
Och dessutom är fönsterputsning inte min favoritsysselsättning.
Avgjort inte!!!

Kramen allahopa!!!

10 kommentarer:

  1. äää, sju timmars bilresa är väl inget.. det har BertaStina åkt Många gånger =) o knubbegubben med.. =)

    SvaraRadera
  2. Jag har jättesvårt att åka några längre sträckor pga ryggeländet... Och T jobbar nog rätt mycket, vad jag förstår... Men möjlighet till träff finns eftersom han har släkt här i närheten...
    Spänning i tillvaron...

    SvaraRadera
  3. ja då blir det T som får åka =)

    SvaraRadera
  4. Förstår om alla tankar far runt i huvudet på dig. Så ledsamt med kisen, sådant är väldigt tungt o jobbigt att hantera. Svårt att vara positiv, både till att putsa fönster eller dejta någon sju timmars bilresa långt bort. Men ta det med ro, försök iaf, kan ju vara kul att "bara" ha kontakt via data o telefon ett tag o se vart det leder.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Usch!
    "Inte är det en ko som är lös.....det är hele lagår´n", som vi brukar säja.

    Synd på lille Herman, och jobbigt att aldrig få veta vad det egentligen var som hände.
    Förstår Dej fullständigt.../:

    Men DU har i alla fall varit jätteduktig som putsat fönster!
    Och säja vad man vill, men lite hårt arbete skingrar tankarna för en stund.

    Beträffande alla tröga karlar som inte fattar att DU ÄR ETT VANSINNIGT ROLIGT LITET ÄKTA OCH HUMORISTISKT HÄX-KAP....Det är DEFINITIVT deras förlust!!!

    Din humor och Ditt alltid "glada jag" är faktiskt inte så vanligt!
    Men som sagt. Det är DERAS förlust!

    Och att man aldrig har tråkigt i Ditt sällskap kan jag skriva under på!
    Hör Ni det, Gubbar???

    Ta nu hand om Dej och njut av Dina rena fönster. Mina går snart inte att se ut igenom!

    Kram på dej!
    J:son

    SvaraRadera
  6. Jag gillar alla dina valmöjligheter OCH man blir aldrig för gammal för att söka kärleken. Utifrån bloggen verkar du inte vara det minsta häxig för mig och troligtvis inte för någon snygg karl heller. Tålamod och Tilli sen kommer Han med stort H.

    kramkram

    SvaraRadera
  7. Godmorgon på dej! Jag kan bara helhjärtat instämma med vad J:son skrivit här ovanför: du verkar vara ett riktigt kap. Men jag känner alltför bra igen mig själv i dina funderingar ... Är det inte det ena, så är det det andra. Typ.

    Med åren blir jag dessvärre alltmer analytisk när det kommer till andra än vänskapliga relationer. Väger för och emot, synar nackdelar kontra fördelar osv. Den tid då jag odelat lät känslorna styra mina val är sedan länge förbi; med en stigande ålder kommer en massa praktiska frågor i första rummet istället.

    F.ö. bör du få en stor eloge för att du fått till stånd tvättning av fönster! Hela sommarhalvåret har passerat utan att jag klarat av mer än fönstret i köket. Men så vitt jag vet finns det t.v. ingen lag som påbjuder regelbunden fönsterputsning, så jag blundar för [ogenomskinligt] faktum och njuter av att höstmörkret är här ;o)

    Hoppas du får ett riktigt skönt oktoberveckoslut. Här ligger frosten tung denna morgon igen, men dagstemperaturen kravlar sig upp mot behagligare höjder. Ännu har jag en remsa häck att rensa rent från halvmeterhögt gräs innan vintern, så det blir nog en liten insats på gräsrotsnivå denna fredag.

    Kram på're, bruden!

    SvaraRadera
  8. Mia; Det är väl lite för mycket just nu... Och vad T beträffar; gillar honom men någon annan "står ivägen" och allt är en jäkla soppa... Men varför ska det vara enkelt? KAN man krångla till det ska man väl göra det? Och så mitt i denna soppa dör Herman, min vackraste kisse...
    Är TRÖTT!!!

    Kramen till dig och sköt om dig!!!

    *************************''

    J:son; Inte "putsat" snarare flyttat skiten, he, he...
    Och vad jag grubblar på Herman.... Vad sjutton hände??? Dessutom är det fullständig anarki här. Ingen ledarkatt, men Mjauritz kandiderar till den posten. Med hjälp av sina stora fossingar... *suckar*...

    Vad det gäller karlar, vet du ju vad som gäller. Kan liksom inte komma förbi att vi borde träffas. Man kan ju inte veta om det är något att satsa på annars. Men somliga är fan i mig trögare än tröga...

    Och jag har ju alltid en förmåga att krångla till saker...

    Kramen bästaste söstra mi! Saknar dig!!!

    ***************************''''''

    Cattis; Det är det där tålamodet som liksom har försvunnit i skogens djup, tror jag... Och som sagt EN bestämd man som kretsar i mitt stackars huvud - dygnet runt. Eländes elände...
    Äh; allt ger sig nog med tiden...

    Kramelikram!

    ***************************

    Nina; Ja, nog är det mer som "måste stämma" numera. Även om jag inser att jag är ute på aningen djupt vatten vad det gäller en bestämd man.
    Har som sagt mest ägnat mig åt att flytta skiten till kanterna. Det SER renare ut i alla fall...
    Finns absolut ingen lag för antalet fönsterputsningar/år... Var nog bara tvungen att sysselsätta mig för att slippa tänka en stund...
    Ingen frost idag... Men nu ska det tas tag i saker här. Måste fixa hem lite hundmat så jag slipper bli lynchad, ha, ha...

    Kram tebax, Ålandsbruden ;-)!

    SvaraRadera
  9. Kära nån...stackars Hermanfinkatt...men...vad göra?

    Visst i fridens dagar borde du bjuda in mannen i Sundsvall på en fika???? du verkar ju tycka bäst om honom. Sen avverkar du en efter en tills du känner och vet rätt! Kör på nu! Du har ju flera chanser som det verkar!! Lycka nu till!!
    Helgkram på dej

    SvaraRadera
  10. hugan; Det är lite invecklat detta, men det är inte T jag är mest förtjust i. Tyvärr, för han är trygg och redig (för det mesta).. Nej, den jag är mest intresserad av är en alldeles hopplös man som uppenbarligen sitter med tumjäkeln i ankarkättingen, han bara försvinner när det börjar lukta dejt... Och ändå... Man är väl inte riktigt funtad antar jag... Inte vacker, men vansinnigt rolig, och i mina ögon trots allt rätt stilig *flinar*...

    Och HermanFinkatt kommer att vara djupt saknad länge... En otroligt vacker och klok katt!!!
    Ska försöka få tag i någon klok veterinär och fråga vad som kan ha hänt.. Vore skönt att veta...

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!