Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 3 september 2010

Plocka, plocka, plocka


OM nu planen med åkandet till Hulingsfarahult ska bli verklighet, gäller det för en väldigt lat och omotiverad Uffematte, att försöka städa av det värsta i huset.

För när jag kommer hem på måndag kväll (om planen håller) lär jag inte kunna göra mycket... Bilåkande och sovande i "fel" sängar är förödande för den där ryggen jag inte vill ha...

Å andra sidan händer det sällan, snarast aldrig, att jag hamnar i "fel" säng och det kan kanske vara till fördel ibland.

Denna gången är det min mammas säng som är alldeles fel för mig. Den är jättejättefin, men madrassen och jag kommer inte alls överens. Och så lär jag få trängas med två knäppiga hundar i en betydligt smalare binge än vi är vana vid... Nåja; EN natt ska vi väl överleva...

Hade tänkt mig att plocka ihop lite gamla vinter- och höstjackor som jag aldrig använder och lämna in i en secondhandaffär i Hultsfred. Om dom lyckas sälja något får man en liten slant och även små slantar är välkomna i den skrala kassan.

I all synnerhet som söstra mi hävdar att vissa utgifter får man ta.
Så jag lydde för omväxlings skull... Nu är bara frågan vad det blir för resultat av detta... Skyller på dig J:son om det går åt fanders, he, he...
Men det är det där med havet, förstår du...

Nä; nu ska jag ta tag i vimseriet här igen...

Ut i skogen ska vi gå

och plocka kvistar små...

Ha det gott, alla!!!


8 kommentarer:

  1. Hahahaha!!! UNDERBART!!!

    Havet.........kan vara ack så farligt, men Guuuud så lockande!

    Vimsa ja...här är en till!
    Vimsar hit och vimsar dit och om igen på tvären!
    TÄNKER att jag ska städa upp lite här, men istället ringer jag på en köpmansdisk på BLOCKET och bestämmer med tanten att jag komme och kikar, och sen ÄNGRAR JAG MEJ!?!?!?

    Så nu sitter här en som ska ringa och skämmas ordentligt!
    Den VAR ju så billig, men va fanken ska jag ha den till då?!?

    -Garghhhhh!!! Skjut mej!!

    Pöss på pannan bästaste söstra mi, och ha en förträfflig fredagkväll!

    Och du....jag håller ALLA mina tummar och tår för dej!
    Alltid!!!
    Go girl!
    Kramis, J:son (hon som lär bli "hängd" om grejerna går i stöpet!
    Gulp!)

    SvaraRadera
  2. Hur FARAO stavar jag??????????????

    KOMMER och ÅNGRAR ska de va!!

    "Rikspuckot"

    SvaraRadera
  3. Du, jag heter ju "vimsiga mamman" i bloggvärlden så du fattar att här har du en till förvirrad själ! Vi kunde nog starta en klubb ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej du underbara fina vän!!!
    Åh, vet du att jag blir alltid så fnittrig av att läsa dina inlägg..du har så underbar humor!!
    Hoppas att madrassen kommer bättre överäns med dig än du tror så du slipper ont!!

    Ha en helt underbar helg & va rädd om dig!! Du är såååååå värdefull!!
    Kram din vän Tina

    SvaraRadera
  5. Kör försiktigt!! Annacarin

    SvaraRadera
  6. J:son; Nä, du är INTE rikspucko... Jag vet precis vem som kan utnämnas till det! En del är knepigare än andra...
    Håller på att "städa" nu, he, he... Vimsar omkring och gör egentligen ingenting i vanlig ordning...

    Kramen söstra mi! Ringer eller smsar när jag kommer hem på måndag kväll...

    *******************************

    Renée; Misstänker att det blir en himla massa medlemmar innan du vet ordet av... Kolla bara J:son, ha, ha!!!

    Kramen till dig!!!

    ********************************

    Tina; Det är jättenyttigt att fnittra... Det är nog därför jag saknar L´s mail. Å andra sidan törs jag ha kaffekoppen med mig till datorn numera. För- och nackdelar med allt ;-)...

    Var rädder om dig, vännen!
    Kramen!!!

    ******************************

    Annacarin; Har ju värdefull last; Uffe och Nalle. Klart jag kör försiktigt då!!!
    Ska försöka komma iväg tidigt imorgon. Men allt hänger på hur illa vi sover inatt. Jävla höft!!! Hörs nästa vecka? Sköt om dig!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Jahoo nu har jag ju varit lite off här ett en tid....hoppas det löser sig med madrass, ont och hundar! :) Jag gratulerar dej till en prickfri bil! Bortsett från rosten då ;-O
    Ha en fortsatt go helg!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  8. hugan; Men du har väl haft att göra :-)? Hon är väldans söt den lilla!!!

    En lättnad när bilenländet går igenom besiktningen.. Kan bli rätt mastiga pengar om något felas..
    Och rosten får jag nog försöka ta tag i. En annan dag...

    Ha en fin helg du med!!!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!