Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 19 september 2010

Har gjort min "plikt"...

... och kuskat iväg till Hössna för att rösta.
Eftersom jag är röd och har hjärtat till vänster röstade jag givetvis rött, och hoppas på regimskifte.

Dessutom har jag lyckats "peta in" spetstyg mellan fönstren i hallen, så jag slipper all päls i gardinerna. Fönstret är nämligen så galet placerat att mina medboende har knallat omkring och "pälsat av sig" i nämnda gardiner. Och med "gardiner inom glas (och ram)" blir det ganska omöjligt för de animaliska delarna av familjen att pälsa ner tyget. HA! Överlistade!!!

Inte blev det så snyggt, men praktiskt! Och i vissa lägen får förnuftet råda...

Eftersom jag i vissa sammanhang är uppenbart oförnuftig är det ju rätt skönt att veta att även hos en något vilsen Uffematte finns en gnutta förstånd (men jag vet att en eller annan tvivlar å det grövsta).

3 kommentarer:

  1. Jag har också röstat. Mitt hjärta ligger också åt vänster, så nu är det väl bara att hålla alla tummar vi har att det kan få bli ett regeringsskifte. /Kram

    SvaraRadera
  2. Det är klart att jag tvivlar, när du inte röstar blått!!! Annacarin

    SvaraRadera
  3. Marie-Louise; Säger bara det; att SD får så pass med röster så att dom kommer in i riksdagen är väl ett bevis så gott som något för att empatin och omtanken om andra har försvunnit och att egoismen sprider sig... Fy fan!!!

    Tröstekramar till oss!!!

    ************************************''
    Annacarin; Delade meningar! Helt klart! Men du är go ändå ;-)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!