Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 4 november 2010

Idag äntligen...


... fick Missilenbilen sina "vinterskor"... För det (hrrmmm) facila priset av 325:- fick de något skitiga däcken en rejäl tvätt, blev "ditmuttrade" och dessutom (antagligen) "iluftade". Sommardäcken blev också avtvättade innan dom staplades i bagagen för vidare transport hem till garaget.
Dvs. dom skulle bli inkånkade i garaget, men dom ligger kvar i bilen. Givetvis. Det är ju så det fungerar numera i huset i skogen.

Nåja; antar att jag får vara glad att vinterdäcken fick med beröm godkänt och att Missilenbilen fick beröm för sin kondition med tanke på ålder osv. Rosten (den lilla som finns) anses återigen vara lönt att ge sig på. Börjar nästan tro att jag har en riktigt fin liten bil *skrattar*. Risken är väl att jag blir alldeles mallig, he, he...

Efter detta träffade jag T och hans nya vovve. När jag hade hälsat på den mysiga hunden traskade T och jag iväg till stadens kinarestaurang och käkade buffe.


Det ÄR gott med sådan mat..
Och en hel del hundprat blev det..
Vem vet; UffeHund och lille Nalle kanske kan få träffa den trevliga bernersennentiken någon dag. Hon verkar så lugn (om man jämför med Uffe är väl i och för sig ALLA hundar lugna, ha, ha) och snäll. 
Roligt att träffa T IRL också. En hel del mail har ju blivit utväxlade och det är alltid roligt att se den man har växlat en massa synpunkter med...

Och nu är det nog dags att börja elda och se till att få lite ordning på allt innan jag somnar stående.
Sov knappt någonting inatt. Det blåste som fan här. 
Och nu känns det att jag behöver ta igen den där sömnen.
Får väl hoppas att det inte blåser inatt igen, bara...

Räcker så bra med alla drömmarna som avlöser varandra...
Vad dom handlar om? 
He, he... Talar jag om det kommer dom med kramadigsjälvtröja och plingeplongbilen på stört. Och DET har jag banne mig inte tid med ;)!!!

3 kommentarer:

  1. Gratulerar till att du fått på vinterskorna! Hinner inte med någon längre utläggning nu för Debatt börjar precis NU och det låter lovande. Amelia Adamo har ALLTID kloka saker att påstå ;o)

    PS. Kinamat ÄR gottgottigottgott!!!

    SvaraRadera
  2. Bra att Du fått på vinterkängorna på bilen nu!
    I Dina trakter brukar det ju inte vara så nådigt på vägarna när vintern kommer....):

    Berner Sennen....Mwahhh!!!! Har jag drömt om sedan barnsben...kanske en dag...när jag blir gammal (äldre) och då inte har kvar alla mina små Pälsklingar. Om man vågar dvs.
    Tyvärr har rasen blivit lite sönderavlad...som så många andra.
    *suck*

    Kram på dej!
    J:son

    SvaraRadera
  3. Nina; Ja, en lättnad att ha det gjort! Även om det sved i plånboken (snarare bankkontot, he, he)...

    Hoppas programmet var bra (?)!

    Kramelikram!

    *****************************
    J:son; Denna Fiona är tre år och en omplacering. Lite tjock, men höfter och annat ok. Jättesöt, är hon!!!
    Tror nog T blir nöjd med sin vovve!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!