Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 3 november 2010

Strömavbrott och boots

Jisses vad det har blåst idag... Och regnat...
Morgonpromenaden avverkades SNABBT, både hundarna och jag blev alldeles genomblåsta och dyngsura.

Matade pannan och knallade in och hann precis utfodra alla djur och fixa lite te till mig när strömmen gick iväg någonannanstans. Som vanligt när det blåser...

Ringde Vattenfall och påpekade att "ingen ström", och dom å sin sida påpekade att ingen annan led brist på ström i mitt område. För att fem minuter senare skicka ett sms med upplysningen att jag inte hade någon ström..

Nåja; nu varade detta avbrott bara en timme, men ni vet hur det är när man inte kommer igång som man har tänkt!? Det blir ingentingen gjort.
I och för sig inget ovanligt i detta huset, men jag hade ju tänkt...

Och eftersom det fortfarande blåser och regnar i omgångar, har det varit mycket YouTube idag också...

Kunde inte låta bli att göra en liten jämförelse, ha, ha...




These boots are made for walking

But not these ;)
Fråga vännen K... Han fick praktiskt taget släääpa mig genom halva stan i måndags... Man KAN inte gå så där vansinnigt fort i såna "tjusiga" dojor...
Inte för att jag kan pinna på i hans takt i vanliga fall, men med dessa var det helt utsiktslöst ... 
Ligger något i det där att den som vill vara fin får lida pin... 
Å andra sidan är det nog meningen att "tanter" i min ålder ska uppföra sig lite mer (hrrrmmm) värdigt än vad jag brukar göra och inte fara fram som virvelvindar på sina virriga utfärder i "stora staden".

Även om syftet är gott... 

JAG vill hem igen och jag skulle tro att det känns lugnare för befolkningen i stan när häxan "kvastar" hem till sitt...

Man vet ju aldrig så noga med "såna härna" häxor, moahaha...

(den nya bilden jag har petat in i sidebaren (? heter det så) tog för övrigt hovfotograf K i måndags)

3 kommentarer:

  1. Oj jag skrev en novell här nyss och inser att det är fel forum. Men en fråga: Är kompisen den som flyttade för ett tag sedan? Hänger ju inte med i alla svängarna, börjar likna en rodelbana här; böjar, krokar, raksträckor med hisnande fart och lika så i nästa böj... Hmmm, Spännande eg. om man inte är för involverad.
    Har "glömt bort" KattenBus, "FinHerreman" det sista inser jag och skäms med HÖGröda kinder. Puss och Buff.

    Önskar jag hade lust att dansa i min ensamhet eller ett par snygga "boots" att lida pin i. Här gås det omkring i gulrutiga gummistövlar (en halv storlek för små) hela dagarna. Men dom är COOLA. Eller så snidar vi om till de "små svarta" fotriktiga gå-skorna. Foxy Lady minsann.
    Om man mot förmodan ska iväg på snyggmöte kommer jag i gummistövlar el i höstens "småfotriktigasvarta" (se hur noga jag döljer ecco i allt det svarta, tror du någon ser..?)

    Äsch det här blev ju en novell det med men inte så snyftig som den första. Bara att sudda om det (inte) känns rätt =)

    Nåt nytt i skogen? Kohagen verkar annorlunda men jag är ju inte insatt.
    Till F-köping ca 7 mil.

    alltdetbästatillerallihopa!
    m-matten&M

    SvaraRadera
  2. Lärdom: en halv storlek för små stövlar = knipa jädrad med tårna uppåt-nedåt. Efter ett antal kilometer (läs mil) sitter de jädrans ihopknipna tårnas muskelminne som gjutet i betong och man måste, MÅSTE! verkligen komma ihåg att räta ut di stackars potâtera på kvällskvisten.
    Annars gör det ont..!
    Been there, done it.

    //jag (hon den allvarliga) igen

    SvaraRadera
  3. m-matten; Har ca 6,5 in till F-köping. Fika nån dag? Vore me all säkerhet j-klig kul :)!!

    Dom där bootsen är inköpta på en rea för några år sedan för en 50-lapp.. Men att gå i dom, jisses! Men nu jäklar ska dom användas!!

    Den K som nämns är nyvunne vännen K från södra delen av kommunen.
    Och idag ska det ut och ätas lunch med en annan vän från samma ort.
    När däcken är bytta... Kom ihåg att ringa och beställa tid och har varit jätteduktig och stoppat i vinterdäcken i bilen...

    Nä; hördu M-matten... Vi får ta en fikastund i Falköping och re ut alla begreppen *asg*... Med för små stövlar och kompisar till höger och vänster och vovvar och katter och....

    Kramelikram och pöss på nosen till M-hunden!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!