Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 9 november 2010

Snö, blåst och ved...

Och idag kom det som en överraskning för precis alla..
Det är november och det snöar..
Surprice, surprice...

För min del kunde det ha låtit bli.
Särskilt med tanke på att..
.. jag blev tvungen att ta hem ved idag.
Ved-L hade ingen annan dag ledig denna veckan...
Och jag hade nog inte ved mer än till imorgon. 
Kan meddela att det till slut blir jäkligt halt när man springer fram och tillbaka med sina ved"pinnar"...
Och att det är bättre med fodrade arbetshandskar i detta vädret.
Fast mina är alldeles borta... Fick ta dom vanliga tunna. 
Fingrarna blir liksom djupfrysta till slut. Intressant fenomen. Fast inte särskilt skönt.

Jobbigt, men nu är det gjort.
Och i bästa fall lyckas jag "leda upp mig" till imorgon eftermiddag, så att jag kan uppföra mig någorlunda när jag nu ska få besök och allt :)!
Och, icke att förglömma, middag. Ska jag få. Lagad av någon annan än mig!
Sånt uppskattas!
Väldigt mycket!!!

Nu ska det utfodras fåglar och hundar här.
Möjligen en eller annan matte också *skrattar*...

5 kommentarer:

  1. Skönt att ha ved nu när det knäpper till och blir kyligt! Minus arton denna morgon, huga gör skäl för namnet ;-D
    åå vad jag önskade att nån kom hit och fixade middan åxå! Är det nån romantik med på middan måntro??
    Ha det så mysigt i vilket fall!
    Kram på sej

    SvaraRadera
  2. Verkar mer än jobbigt med ved- bärandet. Lite träningsvärk kanske dyker upp imorgon men du verkar hålla igång rätt mycket.
    Hoppas maten blir så där alldeles underbart god.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. hugan; Nje; ingen romantik tror jag :).. En MYCKET stilig man, men "bara" en god vän... Vad det gäller romantik tror jag att jag ger upp för ett tag *L*.. Blev nog alldeles ledsen av L´s märkliga beteende.. Fattar fortfarande ingenting. Men jag är nog lite bakom flötet när det gäller sånt *skrattar*...
    Men räknar med en myyysig middag i alla fall! Goda vänner är banne mig inte att förakta!!!!

    Kramelikram i kylan!

    ***********************

    Viola; Håller igång och håller igång... Det kan väl diskuteras *skrattar*.. Lederna ville INTE vara med i alla fall, kan jag meddela. Jädrar vad det värker nu. Nåja; allt har sin tid; värka har sin och INTE värka har sin. (Nu har jag varit rolig så det räcker för idag, he, he)..

    Kramen och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera
  4. Duktig du varit o fått in veden, inte kul att förfrysa fingsarna under arbetets gång. Hoppas du tinat upp o att du får en riktigt trevlig middag i morgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en trevlig onsdag och en smarrig middag!!!

    Tycker du har varit jätteduktig som kånkat in veden "all by yourself"!!

    Bra kvinna reder sej själv, sägs det ju...../:

    Kram, J:son

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!