Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 27 november 2010

Tänka sig...

... vilken dag det blev.
Trots en något virrig inledning :)!
För på vår morgonpromenad träffade vi..


... plötsligt på två älgar.
På sisådär tio meters håll..
Älgarna var INTE imponerade av två stirrande vovvar och en sussig matte.
Nalle och matten ville genast gå hem, älgarna tyckte det såg ut att vara bättre marker låååångt härifrån och Uffe stod i mitten och visste inte riktigt hur han skulle vilja...

Nåja; älgarna försvann åt sitt håll och vi traskade hem och åt frukost.
För idag har vi haft ström hela långa dagen..

Kollade min FBsida och där hade det trillat in massor med GRATULATIONER från mina goa, älskade kompisar!
Fast att fira att man blir ett år äldre och inte ett jäkla dugg klokare kan väl kanske vara lite av överloppsgärning, he, he...

Mitt på dagen kom mina två äldsta barn och min vackra svärdotter. Med presenter!! En korg med en flaska vin och lite annat smått och gott och ett presentkort från Lindex och hörlurar så att jag ska kunna använda Skype på datorn. OCH bakelser!!! Mmmm!!!

Så nästa vecka är det denna matten som traskar in på Lindex och införskaffar sig ett par jeans som stannar kvar på min något smalare lekamen... Har gått ner elva kilo nu och alla byxor hänger som säckar på mig... Och tights är icke att rekommendera i kylan... Det blir KALLT!! Jäkligt kallt!!!

Och så fick jag en ängel till samlingen av Annacarin! Gulledig!!! Har tagit en bild, men kameran är nere och jag är uppe, så den visar jag en annan dag :)! Men den är sååå söt!!!
Och en bok av vännen J. Han vet att Desmond Tutu är en av mina favoriter... En så karismatisk och klok människa! Så en bok om godhet som Tutu har skrivit ihop med sin dotter hade J köpt till mig! Vilka vänner jag har!!!

Och nu ska jag ta mig en sväng på MP och kolla om M har skickat fler brev...
Sen är det jag som "däckar"... 
Man blir ruggigt trött av att bli så gammal!
Särskilt när man märker att man inte blir ett dugg klokare.. Vilken miss i protokollet!!!


Kramen till allahopa och natti natti!!!

6 kommentarer:

  1. Kan du inte gå ner elva kilo till BertaStina med =)
    o tights kan man ha, det är bara till att ha dubbla damkalsonger när man går ut i kylan =)

    SvaraRadera
  2. Klokare??? Jag tycker inte du behöver tråna efter det för enligt mig.. är du en klok kvinna i dina bästa år... precis somjag är.. ;)

    Hoppas du får en varmoch god söndag oxå.. kramkram

    SvaraRadera
  3. BertaStina; Har nog några kilo till som borde bort, men nu känns det som om det får vara bra... Har nog köpt för små tights,(möjligen satsat på "fel" sort??) he, he... Får inte rum med långkalsingar under utan att det blir helt ooooliiiidligt trångt..

    Ha en alldeles fantastisk första advent och var rädd om sig!

    ********************************

    Cattis; Du är bara för go!!! Känner mig inte så där värst klok, speciellt inte i vissa situationer som jag i min (hrrm) höga ålder borde bemästra lätt som en plätt. Det gör jag inte...
    Att du är sällsynt både vacker och klok vet ju alla som läser din blogg och FBsida!!! Så det så!

    Ha en underbar första advent, Cattis, och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera
  4. Men det finns sånadär ylleleggings som man kan ta på utanpå dom trånga när man går ut. Jättegött :-)

    SvaraRadera
  5. Nämen GRATTIS gånger två! Både till födelsedagen och viktnedgången! Hur har du då burit dig åt?
    Ha nu en mysig första advent!
    kramar

    SvaraRadera
  6. BertaStina; Detta ska undersökas med det snaraste :)! Tack för tipset!!

    ***************************

    hugan; Födelsedagen bara kom ;) och viktnedgången beror nog till stor del på att jag slutade med en hel del medicinering... OCH den där hopplöse karln med tummen i ankarkättingen. Han har för övrigt fastnat där för gott, tror jag...

    Har en alldeles förträfflig första advent med lite tvättstugerännande och i övrigt så lite görande som möjligt... Snöar och blåser, inte ens Uffe njuter av promenaderna...
    Vi sitter inne och trynar och har det bra idag *L*!!

    Ha en alldeles jättemysig dag ni med!!! Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!