Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 23 november 2010

Uppe med...


... snön..
Klockan sex (!!!!!) hade jag matat katter, gått, nej pulsat, liten tur med hundarna, tänt i pannan och skottat en liiiten gång ut till den totalt översnöade lagårdsplanen. Räckte mig nästan till knäna. Därav den korta turen med vovvarna. Nalle försvann i det vita...

Sicken jäkla tur att jag for iväg och handlade igår.
Idag går det inte att komma ut härifrån...
Å andra sidan kommer ingen in heller...
Och det är väl lika bra att räkna med strömavbrott, antar jag...

JAG HATAR SNÖ!!!!

Åtminstone när den ska skottas.
Är det bara skottat och klart kan eländet få ligga kvar.
Det blir ju lite ljusare i alla fall.
Men att skotta när någon jäkel har blandat klister i snöet... Näääää!!!


11 kommentarer:

  1. Hujedamej så tidigt hon har varit uppe..
    Instämmer i det där med snön =)

    SvaraRadera
  2. BertaStina; Ja; blev alldeles chockad när jag såg hur mitt i natta det var när jag kravlade mig upp... Lär få skotta flera gånger idag; jäklar vad det snöar! Pest är det!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag skottar ju aldrig men jag avskyr detta vita ändå... Just detta när man ska åka å handla... Och gå med hunden... Och gå ut överhuvudtaget... Listan kan göras lång...

    SvaraRadera
  4. Usch...jobbigt för dej som är ensam i snön...):
    Tänker på dej!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. ååå vad mysigt säger jag! fast inte kul om man måste skotta allt ensam...eller måste ut i trafiken..ta det lilla lugna nu idag och mys där inne med vovvsen ;)
    Vita varma kramar till dej

    SvaraRadera
  6. Renée; Spänning i tillvaron är nog bra, men med måtta :)... Och köra bil i halka är INTE måtta (tycker jag)...

    Kramen och var rädd om dig!!

    ****************************

    Jenny; Nä; nu skulle man ha haft den där "gubben" som inte vill dyka upp här... Jäkla snö! Och VEM har lagt klister i eländet???? Fastnar på skyffeln gör det!!!

    Kramen tebax!

    ****************************

    hugan; Mest skottandet och halkan jag är motståndare till.. I all synnerhet som jag inte har någon att ösa över ansvaret för alltihop på. Hade varit praktiskt!!
    Hmmm; ny annons formuleras snabbt: "bla, bla bla...snöskottande, villig till halkörning har klart företräde.." Tål att tänkas på ;)!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  7. Det är nog så att jag aldrig mer kommer att titta in på din sida, om du ska envisas med att visa sådana otäcka bilder. Annacarin

    SvaraRadera
  8. Annacarin; Ja; den är riktigt, riktigt skräckinjagande!!!

    Och nu är det lika jäkla mycket snö - igen!!! Skottat fyra gånger idag och vi lär få pulsa imorgonbitti... JAG AVSKYR SNÖ !!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  9. ja, vem gillar att skotta snö?? jag är lyckligt lottad som har 3 tonråringar hemma.... ;) maken sålde bobcuten i våras, annars var den med bra att ha till det...

    kramkram

    SvaraRadera
  10. Här har du en som bara ÄLSKAR snön. Är så glad nu när lite har lagt sig på backen.

    Jag & gamle Bamse har busat som två barn i det vita underbara.

    kramkram

    SvaraRadera
  11. cattis; Det är inte själva skottandet som är så förhatligt, egentligen.. Det är ryggvärken som kommer efteråt...
    Huva; så jobbigt det blir!!

    Kramkram tebax!!!

    *****************************

    bc owner; Som sagt... INNAN ryggen kunde jag nog tycka det var rätt kul med snö, men nu.. Näää!
    Tur att det finns dom som gillar det :)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!