Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 29 november 2010

Överträffar mig själv..

... med tanke på att det är måndag i alla fall...
Har ringt och försökt beställa ved. Inte mitt fel att L inte var hemma, he, he..
Men pratade med L´s sambo en stund och det var jättetrevligt :)!
Och hon skulle säga till L att ved var av nöden tvunget att levereras till huset i skogen denna veckan. Fast av förkommen anledning* inte imorgon...
Och dessutom måste jag köpa nya vinterfodrade arbetshandskar för mina har tydligen tröttnat på att bo här...
Och i denna kylan kan man nog behöva såna om man nu ska kånka in en massa vedpinnar..

Skottat snö och konstaterar att gångarna blir liksom smalare efterhand..
Undrar om detta är ett vanligt förekommande fenomen??

Dessutom har jag äntligen tagit tag i det där körkortsförnyandet och ringt en fotograf med fotostudio i hemmet och fick en tid imorgon* 12.30...
Jag älskar att bli fotograferad. jag älskar att bli fotograferad, jag älskar att ....
NÄÄÄ!
Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och knalla (köra) dit.
Det jäkliga är väl att man får dras med skiten i tio år och skrämma slag på alla som har behov av att glo på den där plastbrickan...
Kan man åka dit för förargelseväckande foto på körkortet, tro???

8 kommentarer:

  1. Jamen visst är det väl jättetrevligt att bli fotograferad :-) jävligare o jävligare ser den där plastbrickan ut för varje gång man förnyar den

    SvaraRadera
  2. bertastina; KAN man åka dit för förargeleseväckande körkort??? Börjar bli vansinnigt betänksam....

    SvaraRadera
  3. Förargelseväckande utseende! Jaså, det var därför du har gått ner i vikt...Annacarin

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Det hjälpte inte :(!

    SvaraRadera
  5. Hoho! ;-) nä man ser ut som en arbetsfånge på de där fotot.....plågad eller så :-O
    lycka till iaf.!

    SvaraRadera
  6. hugan; Vart tionde år ÄR en fasa ;)!!! Och betalt vill dom ha också!!! Både fotograf och trafikverket (eller vad sjutton dom kallar sig numera?)...

    Ska gå och knyta mig.. Behöver avgjort lite "skönhetssömn" innan detta spektakel ska gå av stapeln... Huuuuu!

    Kramen och sköt om dig!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, du är för rolig....men jag kan lugna dig att du kan INTE åka dit för förargelseväckande beteende, då hade jag suttit inne på livstid vid detta laget ;-)
    Kram Mia som är insnöad i Mölle.

    SvaraRadera
  8. Mia; Säg inte det, du :)! Straffånge är MILT uttryckt.. Ser ut som en helt vansinnig tjock liten kärring.. Nu ÄR jag ju i och för sig en helt vansinnig tjock liten kärring, men i alla fall...

    Kram från en, för närvarande inte helt insnöad, men nästan inisad Uffematte i skogens djup!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!