Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 5 maj 2008



Detta är en timmerhög (modell HÖG!) som har legat vid vår lilla väg sedan stormen "Gudrun". Nu säger ryktet (dvs hyresvärden *S*) att högen äntligen ska hämtas. Av en lettisk firma och forslas till Norge... I stort sett ger jag den i vart dom kör med det bara det inte ligger här... Det blir en massa konstiga flygfän i såna där högar och jag är lite skeptisk till sådan djur, så djurvän jag är.




Desto trevligare ser det ut i min lilla trädgård (eller mossmattegård snarast). Bordet blev monterat i söndags av svärdottern som är ingenjör; tyckte det var bäst att det blev ordentligt gjort från början :-). Vi invigde med kaffe och morotskaka (med hallon!) och det var så varmt så att vi åt middag vid det tjusiga möblemanget framåt seneftermiddagen också! Ibland är livet härligt!!!

Sonen och svärdottern jobbade hårt hela eftermiddagen med att leta reda på mina så kallade rabatter vid huset. Jodå, dom hittade landen, men det är väldigt mycket jord där nu. Det mesta var nämligen gräs och ogräs. Men jag får väl försöka flytta lite växtlighet från baksidan för där är så himla lite sol så det växer väldigt dåligt där ändå. Tror att dom plantorna blir glada om dom får flytta fram i solen istället!

Idag har jag klippt gräset första gången för året! Det är faktiskt rätt "kul". Det syns ju att man har gjort något i alla fall... Och känns! Näsan rinner och ögonen kliar och ryggen värker... Det är nästan lite synd om mig nu,ha,ha!!! Funderar på att ta en migräntablett i förebyggande syfte, men jag är lite osäker på om det verkligen är till någon hjälp om man gör så. Äsch, jag har ju Uffe "sjukskötarhund"! Han väcker mig nog om det kör igång. Migränen, alltså... Och det gör den med all säkerhet...

Hoppas bara att jag är någorlunda "piggelin" i morgon för jag måste nog åka och handla. Fast kan man inte så kan man inte!!! Och jag tar varje chans att stanna hemma :-)! Det är inte kul att handla; särskilt inte när man ska uträtta ärenden i femtioelva affärer. Det tar sån jäkla tid! Och jag tycker att det finns så mycket roligare saker att ägna tiden åt... Som att gosa med Uffe och kattligan och gå ut och fundera på hur jag ska fixa till dom tomma landen och massor av andra viktiga spörsmål :-)...

13 kommentarer:

  1. Det där lät alldeles utomordentligt mysigt och trivsamt!
    mossmattegård var ett nytt fint begrepp ;) Likaså morotskaka med hallon :) Jösses..klippt gräset för första gången...! vi har en gigantisk snöhög kvar på gården samt en massa byggkollijox...jag skickar rapport när gräsklipparen surrar igång för i år!

    SvaraRadera
  2. jo jag glömde! jag hoppas du slipper migränen! jo jag tycker att du kan ta en tablett i förebyggande syfte!

    SvaraRadera
  3. Det gör väl inget att det är mossa i gräsmattan destu mysigare som lite vilt. hade jag haft hus och trädgård skulle jag haft en vild gräsmatta, i alla fall i en del där ,ed en massa vilka blommor.. gillar jag:-)
    Ser så skönt ut med uteserveringen:-)
    Tjing

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen! Och vilken Fiiiin uteplats du har fått till!
    Det låter så mysigt när du beskriver dina små utflykter och dina trädgårds-bekymmer...Jag har ju sett idyllen "live" och VET att det redan var väldans hemtrevligt och mysigt hos dej!
    Själv har jag "flippat ut" totalt i kväll och hittar varken inspiration eller livsgnista, sedan jag upptäckt att vår älskade KAMERA är totalt död! Det var lixom droppen som fick bägaren...ja, du vet...
    Har känt hela dagen att nåt "helvete" kommer att inträffa när som helst. Jag fräser och svär åt allt och alla och känner bara för att "dra en sur gammal yllefilt över skallen".
    Hoppas din skalle är snäll mot dej, och att du slipper den där eländiga migränen....Tur du har Uffe! Och alla missarna...
    Vid migränanfall är det INTE tur att du har Kålle och Rosa, förstår jag. Men det är så varmt ute nu på dagarna , så släng ut buren i nån lämplig hörna utan drag och sätt kompostgaller runt så kan inte katterna retas med dom!
    Vi hörs, vännen. Ta hand om dej!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. Huga; Uffe skötte sitt jobb inatt! Purrade en snurrande matte vid halv tolv och tablett intogs och lugnet återställdes :-). Tänk, vilken klurig vovve jag har!!!

    Pialotta; JAG har väl inget emot min mossmatta egentligen, men min hyresvärd har "synpunkter" he,he... Och min lilla uteservering ÄR mysig! Jag vet precis var jag kommer att tillbringa soliga dagar!!!

    Jenny; Det är väl fan att kameran skulle lägga av! Förstår att det blev droppen...
    Blir nog tvungen att ge mig av till stora staden idag, trots allt... Skit,va? Kanske hör av mig när jag kommer hem så får vi "klagomura" lite :-)! Kramen!!!

    SvaraRadera
  6. Ps! Och idag luktar det koblaja här! Så egentligen passar det nog rätt bra att "dra" härifrån... Uffe och kattgänget får väl hålla sig inomhus eller plugga igen sina små näsor :-). (Fast jag misstänker att det är jag som mår mest illa av doften... Bläää!)

    SvaraRadera
  7. Häng inte ut tvätt bara!
    Haha....hörs sen!
    kramiz

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt det såg ut med morotskaka på dit nya fina utebord!mums!

    Katten Herman, visst är han grå-vit?
    Det är min skogis Cornell oxo, så jag hajar till när jag ser Herman... :)

    /Caroline

    SvaraRadera
  9. caroline; Jodå, "busen" Herman är grå och vit... Han är husets vackraste kisse (och mattens älsklingskatt), men en riktig slagskämpe. Är det strid på g så kan man vara säker på att Herman (och i viss mån Selma) är inblandad :-). Men visst är han fin, den lille skojaren!!!

    SvaraRadera
  10. Hej! En ny besökare.. hittade hit via Huga. Vi är nästan grannar juh. Dina katter är helt underbara! Må gött och njut av gräsklippandet ;-). Jag ska klippa för andra gången idag.

    SvaraRadera
  11. minigrisen; Hejsan och välkommen :-)! Redan andra omgången gräsklipp??? Jo, jag hade nog behövt klippa lite tidigare för nu är det krattan som gäller. Ingen favorit precis, men... Får väl se om det blir idag... Är bra (troligen världsbäst!) på att göra allt "en annan dag" :-) Måste ju ägna mig åt zooet och det är mycket roligare!Bra att ha nåt att skylla på :-)!

    SvaraRadera
  12. "Till Norge" ! Ja då får vi äta upp den där vedhögen. Ruttnande granved används ju till att göra konstgjord vaniljsmak! En nisch som norrmännen är stora i.

    SvaraRadera
  13. knapsu; Näää!!! Men en jäkla massa konstgjord vanilj blir det, för det är inte lite... Undrar om det blir med granbarkborrar :-)Verkar inte så där frestande...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!