Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 21 maj 2008

Liljekonvaljer...



... plockades igår! Första buketten i år... Vad det doftar i köket! Mmmmm....




Och bara kolla löjtnantshjärtat! Visst är det vackert!




En inte helt lyckad bild... Men syrenerna är på väg att slå ut! Har en liten berså intill "stora granen" och där finns lila och vita syrener lite hipp som happ.

Hade en trevlig eftermiddag igår med "Mammamia" och två av hennes gulliga barn! Alltid trevligt när dom dyker upp! Mycket kaffe och en hel del prat (och ihopskruvande av nyinköpt leksak, typ mekano, till lillkillen. Hoppas den höll *S*, men du är inte dålig på skruvande Mia!). E (Mias dotter) gjorde sitt bästa för att få UffeHund att hoppa över hinder, något som han nog inte riktigt förstod meningen med :-). Han har avgjort blivit något påverkad av matten; "varför ska man springa när man kan gå?". Åtminstone när det passar gunstig herrn...

Och på fredag fyller sonen nitton år! På lördag serveras det smörgåstårta och på söndag hämtar vi Nalle i Falköping... Vilken härlig helg vi ska ha!!!!! Och jag ska skriva lista och åka och handla allt jag behöver till den berömda smörgåstårtan, som serveras omkring den 23:e maj varje år. Åtminstone så länge sonen bor här! Så det är väl frågan om inte detta blir sista året; han är onekligen på väg till eget boende, det hörs på honom. Och jag tycker i och för sig att det är hög tid! Man behöver lära sig att sköta sig själv när man kommer upp i den åldern! Det är nyttigt, både för barn och förälder!!! (Intalar jag mig, för det blir nog lite tomt...)

Har för övrigt fått en "mastodontutmaning" från Jenny... Men den tar vi vid ett annat tillfälle :-) Just nu känner jag att det är "klockan tidigt" och att jag nog bör sätta lite, lite fart och göra det jag måste...

2 kommentarer:

  1. Hähä! Ta det när du ändå ska slurpa i dej en kopp kaffe!
    Vilka Liljekonvaljer!!!Så vackert...och doften känner jag nästan igenom cyber-världen!
    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  2. Du skulle känna hur det doftar i köket....
    Ska börja fila på din utmaning... Det lär ta sin lilla tid :-) Får väl dela upp det hela. Du kunde inte ha hittat något med fler konstiga frågor?Ha,ha!Men det är väl sånt här som kallas sysselsättningsterapi? Valet står nu emellan detta och städa tvättstugan... hmmmm... Lite mera kaffe medan jag funderar :-)
    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!