Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 18 maj 2008

Man tänker en massa...

... när man sitter och väntar på att något ska hända! Nog för att det gick relativt snabbt från tanke till beslut, detta med hundköpet, men nu står det still... Tålamod är inget jag har i några större mängder har jag märkt :-).

Bilderna på mina cavalierer är inte bra, men... (Har tagit kort på kort, så att säga)



Funderar mycket på hur denna lilla fröken lyckades vända upp och ner på hela huset och tugga sönder en hel soffa... Hon var inte stor UllaFrida, men plats lyckades hon ta. Och inte missunnade vi henne det! Husets absolut finaste "fröken"hund! Älskade henne kanske ännu mer just för att hon var som hon var; helt omöjlig :-)! Att man kan sakna en sån liten dam så mycket... Men hon levde i hundratio knyck den korta tid vi fick ha henne... Ett år, nio månader och tre dagar...




Detta är min första cavalier, Charlie... Han var två år när han kom till mig som omplaceringshund. Barnen döpte honom till "mammaindikatorn", han var min skugga. Och så snäll!!! Har aldrig träffat en så genomsnäll hund (förlåt UllaFrida och Uffe, men ni ligger i lä!)... Enda gången han visade lite humör var väl när jag glömde att köpa gröna bönor till hans mat. Då var det lite suck och pust och "varför är människor så knäppa för". Han var helt galen i gröna bönor; stal ute i landet gjorde han... Men den lilla egenheten var lätt att ha överseende med!




Försöker skingra tankarna på den lille vovven vi eventuellt ska få hämta (om dom kunde höra av sig; jag blir ju nervös, jhu!) med att titta på vårgrönskan. Tänk så otroligt vackert det är nu!!! Detta är granne K´s äppelträd... Ja, en liten gren i alla fall... Äppelblom är bland det vackraste jag vet! Och, om man ska vara praktisk, det blir himla goda äpplen på detta trädet!!! Gissa vem som är mästare i att "palla" äpplen sådär i förbifarten?




Detta är en bild (den bästa det blev denna gången) på två bushundar som har jättekul! Tänk vilken tur att Uffe och Noah fick träffas! I fredags var vi här hemma och stojade ute på stora fältet... Hundarna kände genast igen varandra och eftersom det inte var några frågetecken kring det här med rang och så, satte dom igång att busa runt på stört! E, och hennes dotter och svärmor, och jag fick ett par riktigt goda gapflabb! Och natten mellan fredagen och lördagen blev det inte så där mycket sömn för mig; Uffe snarkade! Och inte lite heller! Jag ska investera i öronproppar!

5 kommentarer:

  1. Hej Kompis!
    Ja, usch va jobbigt att bara gå och tänka och vänta! Kan du inte ringa dom då? Det är ju ett stort åtagande så dom förstår säkert att du vill ha någon slags besked, eller åtminstone höra ifån dom även om det nu inte blir förrän nästa helg!
    Gör det! Det är bara sunt att vilja veta när en eventuell ny familjemedlem ska komma "hem"...

    Där ser du! Det gick ju jätte-bra med Uffe och den där Noah!
    Klart pojken vill ha kompisar!
    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Du tror inte att dom anklagar mig för telefonterrror då :-)? Men det är skönt att veta att Uffe reagerar helt "normalt" när han får möjlighet att leka med andra hundar. Det är ju lite annorlunda när man har dom kopplade... Och tur att han funkar normalt någongång - han är allt lite udda min Uffe Hund :-) (dock inte på något negativt vis - kanske lite intensiv emellanåt *S*)
    Kram till dig och tack för att du står ut med alla mina funderingar via mail och tfn! (Vad tyckte du om kontraktet förresten?)

    SvaraRadera
  3. ja, snarkande hundar låter nog en del... :)

    Själva hade vi en basset som blev hela 14 år, sista året var han halvsenil, men ack så snäll!

    Vi funderar själva på att skaffa hund, men först nästa försommar, i år är det för mycket resor och huspyssel = stress.

    Får se vad det blir för jycke då... :)

    SvaraRadera
  4. caroline; Det är nog klokt att vänta med hundköp tills man känner att man verkligen har tid... För tid tar dom, juvelerna! Men nu har jag fått besked! På söndag den 25 åker jag till Falköping och hämtar lille Nalle!!! Gissa vem som går på nålar :-)?!

    SvaraRadera
  5. Hallå i stugan! Titta in på min Blogg! Har en utmaning till dej där! Fick den av Synne och nu skickar jag den vidare...bl.a till DEJ!
    Kramiz från Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!