Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 7 maj 2008

Nyinköpta "snubbelskor"



Igår var jag i stan. Hamnade av någon konstig anledning i skoaffären... Det var faktiskt inte alls meningen, men man gör så mycket konstiga saker :-). Inga pengar hade jag egentligen heller, men det fanns några hundralappar på krediten som jag inte skulle röra. Men man ska aldrig säga aldrig... Ut från skoaffären kom jag med ett par röda Ecco-skor med "stötdämpare". Fast snubbeleffekten hade dom glömt att plocka bort. Stod givetvis på näsan när Uffe och jag var ute och invigningspromenerade... Och långt hade jag hem. Fast det gjorde inte så ont först, jag var nog mest snopen och förbannad. Men idag har jag gått på "halv maskin"... Eftersom jag går på ca fjärdedelsmaskin mot vad jag gjorde innan jag blev "sjuk" så var det inte mycket som blev gjort idag... Men å andra sidan är det en dag imorgon också och jag brukar ju vara bra på att göra saker en annan dag...



Men vi såg kabbeleka i bäcken på vår promenad... Dom är jag svag för; det är en så underbar gul färg. Man blir glad av att se dom (gillar maskrosor oxså!)!



Uffe var ganska bekymrad när matten inte kunde stå på benen... Kunde inte låta bli att ta en bild på honom när han försöker se medlidsam ut :-)(eller om han skrattar åt mig?). Han var nog mest orolig för att jag skulle dabba mig ute på vägen... Pinsamt om någon skulle se vilken klantig matte han är utrustad med :-)!

2 kommentarer:

  1. Snygga skor alltså!!!
    Men akta dej, människa, så du inte dimper i backen mer!
    Det är nog det Uffe "säjer" med sin kloka blick!
    Jag är mycket svag för den där jycken....han har nåt speciellt!

    Kramiz, och GÅ FÖRSIKTIGT!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Visst är botten nådd när folk uppmanar en att GÅ försiktigt :-)?! Då är det illa!!! Men skorna ÄR snygga, och jag har velat ha röda skor i flera år nu...

    Uffe är en mycket speciell hund; antingen gillar man honom eller så tycker man att han är "livlig" (om man vill vara snäll; har hört andra synpunkter). Men jag är riktigt, riktigt förtjust i min Uffe Hund!!! Även om jag är ganska övertygad om att eländet flabbade åt mig när jag stöp :-)"Ha,ha! Två ben och kan inte ens hålla reda på dom!" Han kanske har lite surt sinne för humor? (Smittad av den allmäna stämningen i huset, ha,ha!)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!