Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 11 maj 2008

Lite klokord

Har en liten bok full av klokheter. Den heter "Kvicka kvinnors kluriga klokord". Satt och bläddrade och hittade ett par som jag tyckte riktigt mycket om;

"Man kan inte vara vän med alla
men man kan vara vänlig mot alla"


Inte så dumt, va?

Och;

"Ingen har ett större behov av ett leende än
den som inte förmår ge bort sitt eget till andra."


Så sant så!!!

Och så något som är "ganska" mycket "mig" :-) (tyvärr)

"Jag har gjort många dumheter
och det tänker jag fortsätta med!
Det är det som är kryddan i livet!"


Fast det är rätt skönt att inte vara så där fullständigt förutsägbar. Alltid är det någon som blir överraskad! (För det mesta jag själv, ha,ha!!!)

Som avslutning;

"Medelåldern är den tid då man är
tillräckligt gammal för att veta vad man
inte bör göra, men tillräckligt ung
för att göra det ändå."


Det är härligt att vara medelålders!!! (När räknas man dit, tro???)

7 kommentarer:

  1. Mycket kloka rader! jag gillar sånna, de stämmer och de får en att tänka till..! medelåldern...tjaaa när är den? just nu antar jag att min inträffar!

    SvaraRadera
  2. Den har jag med! Den är hur träffande som helst.
    Njae, medelåldern, den inträffar när man känner sig sån. Huga - nä inte än, du är så ung och vacker!

    SvaraRadera
  3. huga; Visst är det bra med lite klokord ibland?! Och det här med medelåldern... Man kan och törs göra lite som man vill, med ålderns rätt, och det är väl helt ok?!

    minigrisen; Den boken var helt klart ett bra köp! Har läst i omgångar och skrattat och "känt igen mig"...

    SvaraRadera
  4. Alltså; medelåldern måste ju vara när man är hälften så gammal som den åldern man har när man dör.
    medel brukar vara 50% har jag för mig....

    Äsch vad knasigt det blev,men min bil är inte lik din bil....

    SvaraRadera
  5. mammamia; Nä, men den är grå den oxså! (Bilen, inte håret - än! Haha)

    SvaraRadera
  6. Tack Anna! Men...mitt hår har börjat får glittriga strån lite här o var....knäna värker...ryggen knakar...bilen är åxå grå ;)

    SvaraRadera
  7. huga; Det kanske är en "grå period" eller nåt. Kan konstatera att; bilen är grå, håret har väl i ärlighetens namn lite,lite grå strån, glasögonen är grå, vinterjackan är grå.... Visst ja, nya trädgårdsmöbeln är grå... Tur att det finns maskrosor!!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!