Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 21 maj 2008

Jennys utmaning (phu!)

Undrar vem som har kommit på detta???? 44 frågor!!! Jisses!!!!

Men nu kör vi;

1. När gick du upp idag?
Eftersom Selma bor här; klockan 06.00 (jäkla katt!!!!)

2. Diamanter eller pärlor?
Kan man inte ha bägge? Gillar min lilla ring med diamant och pärlhalsbandet är inte fel...

3. Senaste filmen du såg på bio?

Tror det var "Grease" för bortåt trettio år sedan... Tittar på DVD-film hemma numera.

4 Favorit TV-program?
Gillar engelska deckare och dokumentärer. Diskussionsprogram kan vara kul.

5. Vad åt du till frukost?
Fil med musli, en mörk macka med Lönnebergaskinka (mums, man är väl lokalpatriot! Till största delen uppväxt i Hultsfred, bott några år utanför Lönneberga), en liten kanna te (Gute-blandning) och ett glas blodgrapejuice.

6. Vad är ditt andranamn?
Ulla (efter min älskade mamma Ulla-Britt)

7. Din favorit-mat?

Tonfisksallad är gott nästan jämt!

8. Vilken mat gillar du inte?

Av någon anledning inälvsmat. Mår tjyvens av sånt! Bruna bönor har jag också svårt för.

9. Vilken är din favorit-CD för tillfällt?

Har snöat in på Hansson de Wolfe United... Py Bäckmans "Oh, mamma" är jag svag för.

10. Vilken bil kör du?
Som SAAB-fantast kör jag givetvis SAAB... En 9000 CSE automat.

11. Vilken är din favoritmacka?

Har ätit lunch; knäckebröd med gravad lax, mmmmmmmm

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?

Folk som är ogina och pratar skit är bland det värsta som finns. Brist på empati helt enkelt...

13. Vilka är dina favoritkläder?

Mina trippel-lappade jeans och slitna t-shirts... Inte vackert men bekvämt!

14. Om du fick åka vart du ville, vart skulle du då åka?
Till min dotter i Norge!

15. Favortiklädmärke?
Att va????

16. Var vill du dra dig tillbaka?

Till något lite mindre hus i skogens djup (som det jag bor i nu, fast lite behändigare)

17. Favorit-tid på dagen?

Egentligen morgonen när alla djuren har fått sitt och jag sitter i lugn och ro med frukosten. När man tänker efter är det rätt skönt (fast då får man tänka efter *S*)

18. Var är du född?

I Karlskrona, minsann

19. Vilken är din favoritsport att se på?

Nja, är väl inte så där intresserad, men ridsport kan vara kul.

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaka?

Ingen aning... Har ju inte funderat på vem jag ska skicka det till än!

21. Vem tror du skickar tillbaka först?
Se svaret på nr 20 :-)

22. Cocacola eller Pepsi?

Inget av dom!

23. Fotboll eller ishockey?
Inget av dom!

24. Är du morgonmänniska eller nattuggla?
Har gått från nattuggla till morgonmänniska. Bor ihop med Selma, stackars mig!

25. Pedikyr eller manikyr?
Fötterna sitter så långt bort så det är "gottast" att få hjälp med

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Säger bara; söndag den 25 maj! Då hämtar vi Nalle...

27. Vad ville du bli när du var liten?

Arkitekt (fråga inte varför, för det vet jag inte)

28. Bästa barndomsminnet?

Utflykterna till gläntan i skogen med mamma och pappa och lillasyster... Åh, vad mysigt vi hade det! Och vi gick dit, inget krångel med bilar och sånt...

29. Varit i Afrika?

Möjligen i fantasin :-)

30. Någonsin rullat in någon i toapapper?

Nä, varför skulle jag göra det???

31. Varit med om någon bilolycka?

Sladdat av vägen med en liten opel... Skitbil! Den var sned i hela ramen efter den smällen och jag var tvärförbannad :-). Skulle ju för sjutton till jobbet, ju!

32. Favoritdag i veckan?

Nja, det beror lite på hur jag mår,det

33. Favoritblommor?

Många! Rosor, tulpaner, kabbeleka, maskrosor, liljor....

34. Favorit-snabbmatsrestaurang?

Ingen alls!!!

35. Äger du en cykel?

En i lösbladssystem (isärplockad av någon anledning) och en motionscykel

36. Vem fick du ditt senaste mail ifrån?

Min fd faster :-)

37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?

Ingen alls! Kör med avveckling för närvarande

38. Läggdags?

Klockan rätt tidigt

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar?

Se svar 20, 21

40. Senaste personen du delade en middag med?
Yngste sonen och ett antal katter och Uffe

41. Vad sysslar du med just nu?
Försöker hitta på lämpliga svar på en mastodontutmaning

42. Favoritfärg?

Blått (fast jag gillar grönt också!)

43. Hur många tatueringar?
Inte någon (vågar nog inte)

44. Hur många sänder du det här mejlet till?

Hmmmm.... Två, tre stycken, kanske... Jag utmanar dom stackarna här på bloggen :-)

Tänker, tänker.... Men; "Mammamia", "Caroline", "Minigrisen" och "Kafferasten". Kul att se vad ni skulle svara på denna evighetsutmaning! Mycket nöje :-)!(Det tog inte så lång tid när man väl satte igång!)

7 kommentarer:

  1. Hej på dej du flitiga! Det var väl inte så besvärligt? Och nu kan ju alla här läsa att du är:

    Sambo med en hel hög med djur, föredrar Lönneberga-skinka framför inälvor med bruna bönor, Och att du mår som bäst i dina lappade jeans, i ett "hav av" kabbelekor med en bra engelsk deckare i handen, och att du längtar till den 25 Maj då din Nya vän ska flytta hem till dej!
    Kram på sej!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Men inte var det något nytt, eller...?
    Fast det är kanske nyttigt att sätta sig och fundera på vem sjutton man egentligen är...
    Och kom fram till att; jag är nog inte riktigt klok,jag :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Nej o nej den där är alldeles för lång och lite hemligheter vill jag ha;-) Men du har din och så ser jag en del om dig.. Jag är inte så "nyfniken" av mig.. kan tycka det är kul med ett foto på bloggar så man har en aning med vem man "snackar" med. Än om man inte visar hela sig hur mycket som helst.. bara en liten vink gillar jag..
    ha de fint med allt ditt och alla dina djur:-) Men tack för inbjudan i alla fall:-)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  4. jösses 44 frågor! intressant att läsa, man får en liten mer personlig syn av bloggarinnan :)

    SvaraRadera
  5. pialotta; Jo, det ser lite maffigt ut med alla dessa märkliga frågor, det gör det! Men foto, neeej... Man ska vara snäll mot sina medmänniskor! Djuren gör sig bra däremot!!!

    huga; Ja, nu får alla sina värsta farhågor bekräftade :-) Har du lust kan du ju känna dig lite,lite utmanad :-)!

    SvaraRadera
  6. Jag antog utmaningen! Var rätt kul att svara på faktiskt, jag gillar frågor! Man kan ju svara lite suddigt om man vill hålla sig anonym och inte vill lämna ut sig helt.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. minigrisen; ska genast kolla :-). Tycker alltid att det är lite bökigt innnan jag kommer igång med sånt här, men det är rätt kul i alla fall!
    Helgen artar sig att bli toppen! Kalas och hund-hämtning - kan det bli bättre?!
    Hoppas att du får en fin helg!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!