Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 7 juli 2009

Åska och funderingar

Idag har det varit mycket tankar som har farit genom huvudet!
Det är nämligen min mammas födelsedag och det är ju självklart att jag tänker ännu mer på henne idag än vad jag brukar göra...
Ibland funderar jag på vad hon skulle ha sagt om mina göranden och låtanden ...
Kanske lika bra att inte veta, ha, ha!

Fast jag tror inte det hade varit någon större fara - egentligen. Mamma var (förutom att hon var MIN mamma) en av mina allra bästa vänner.
Om jag kan få det förhållandet till mina barn som mamma och jag hade ska jag vara alldeles nöjd!

*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*^^*

Det har som sagt åskat här idag.



Åska och...

...trådlösa telefoner går INTE ihop!!!
Blev ju av med två stycken i midsomras, så gissa vem som springer benen av sig för att rädda det som finns kvar ...

Å andra sidan skadar det säkert inte med lite motion!

Har dragit ut kyl/frysskåpet och gjort rent bakom.
Tanken är att det ska gå snabbt och lätt och utan alltför mycket röda, generade kinder här på söndag (tror jag att det var???).
Jag menar; hur roligt hade det varit att dra ut eländet och se alla frön och annat "bös" som låg där med publik?!

Låt vara att sonen och sonhustrun är väldigt snälla och aldrig anmärker på mitt sätt att hantera städningen, men någonstans misstänker jag att gränsen går...
Och när jag såg hur det såg ut anar jag att det var där.
Gränsen går, alltså...

Nu har jag "bara" överskåpen och spisen kvar att härja med och det skulle jag ha gjort i eftermiddags.
Men jag ringde till Mammamia och pratade bort en stund, sedan kom jag på att hundarna säkert ville ut och att fåglarna ville nog ha mat och jag ville ha mat och...
Kortfattat kan man konstatera att inget blev gjort i eftermiddags...

Jag gör väl som vanligt; gör det en annan dag...
Den där sången ur "Pippi Långstrump-filmen" kommer för mig allt som oftast.
Den som börjar "Mors lilla lathund sa; du må tro jag jobbar bra, men tycker du som jag, tycker du som jag, så tar vi det en annan dag...".
Min signaturmelodi !!!


Ps.

Glömde att Youtube finns! Vaddå bakom flötet???






7 kommentarer:

  1. Tack!
    Ja visst kan bloggen vara en bra ventil. Det kommer den nog att fungera ganska mycket som i framtiden. Men absolut inte en börda. Det finns annat i livet också. ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Förstår att dagen till ära lett till en och annan fundering...men endå i en positiv anda..?

    Men säg mej, besöker ditt främmande ofta baksidan av kyl och frys? Nåja, kan ju vara behövligt och skönt att få det städat!

    Ha nu en finemangsfin morrondag!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Annica; Ja, det är roligt att du är tillbaka i bloggosfären i alla fall!!!
    Men som du påpekar; var sak har sin tid...

    Kramen till dig och var rädd om dig!

    ******************************

    Huga; Nej, det hör INTE till vanligheten att besökare kollar bakom kylen :-)! Skulle tro att de flesta inser att det inte är särskilt upplyftande att se all skit som samlas där...
    Men jag ska få nytt (begagnat) kylskåp OCH en frys, bägge modell stora skåp... Har bara en sån där med kyl och fryskombination nu, dvs halvskåp. Gissa om jag ska baka och greja när jag äntligen får plats med lite mer i frysen...
    OM jag nu inte gör det "en annan dag" förstås ;-)!

    Och nog är tankarna på mamman i positiv anda även om saknaden är enorm!!!

    Ha det jättegott, bästa Huga!!!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du tänker på din mamma just idag.
    Jag funderade på min pappa för det är några bloggare som mist sina föräldrar nu och då kommer minnena till mig, och jag började tänka tillbaka.

    Jag lånar din Pippisång, passar mig perfekt.

    Här är det fortfarande soligt trots att det verkar ha blivit sämre väder i resten av landet.
    Jag byter frivilligt väder med någon i Norrland.
    Ha det nu så bra med alla dina göromål.;0)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till Dej, "Uffematten-Mamman" där uppe i sin himmel...(:

    -Jo, förstår du....Du har ju lixom en "extra Dotter" nu lixom.

    Det är lite knöligt att förklara, men Din dotter och jag har lixom kommit varandra så nära och blitt så goa vänner, så vi bestämde helt enkelt alldeles själva att bli "SYSTRAR"...bara så där...(:

    För våra "riktiga" systrar är lixom inte alltid riktigt "riktiga" i huvet...om du förstår, Uffematten-Mamman?

    Krångligt är det i alla fall...men vi brukar ju kunna krångla till dom simplaste saker här på jorden...Hon "Uffematten", och jag.

    Hon har förresten varit alldeles bedrövligt duktig dom senaste dagarna och städat både här och där och bakom skåp och grejer!??!?

    Vafalls??

    Kommer Kungen & Silvia, månne??

    Näe...men "någon" har visst försett henne med några fåglar som har skräpat ner bakom hennes kyl och frys, och JAG FÖRSTÅR INGENTING???
    Hehe.....ingenting, var det ja...
    Och nu ska hon få "nya" skåp i köket...Ja, jag säjer då det!

    Men visst har hon varit duktig??

    Fast jag vill inte tänka på vad Kalle och Rosa har slängt ner där bakom...Urgh!
    För dom kan dom!

    Jaja...jag får väl läsa om hennes bravader mer i morgon för nu är jag så rackarns trött.

    Men som sagt...Jag "tänker en blomma" upp till Dej där uppe, och en blomma till "Söstra mi", för vet du vad??

    Hon saknar Dej alldeles väldigt, vet jag..

    Och jag saknar henne...alldeles väldigt, vet jag...

    Men en liten "tankeblomma" kanske kan hjälpa vid allt saknande, eller vad tror du?

    Jag ska snart åka ner och hälsa på henne.
    För det har jag bestämt!

    Och jag ska nog smyg-kika in bakom hennes kyl och frys och kolla lite....tror jag.

    Håll nu ett litet öga på henne där ute i skogen, så hon inte städar sej sönder och samman...för man vet ju aldrig med henne...

    Hon den där goa "Söstra mi"...Uffematten...där ute i skogsbrynet...

    Kramar till Er båda från mej...(:

    SvaraRadera
  6. Bloggullet; Anar att regnet har kommit till dig också nu... Det är väl konstigt; antingen är det sol och sisådär trettio grader varmt i skuggan (PHU!!!) eller så är det ösregn och under femton grader... Var fasen är det där "lagom" för någonstans???

    Kramen till dig!!!

    ******************************

    Jenny; Du söstra mi!!! Är så glad att jag har dig! Tror nog att mamman sitter där på moln åtta och (internt "skämt", förklarar sen ;-)!) och flinar så där lite belåtet...
    Misstänker att hon skakar på lilla knoppen och undrar lite "voffö" dotera inte kollar lite oftare bakom frysar och annat... Särskilt när hon (dvs jag) har haft fågelburar uppe på skåpet... Riktigt hör kommentarerna. Och nej; du vill INTE veta vad hon säger, ha, ha!

    Och åh, så roligt det vore om du kom över!!! Såna besök lever jag länge på :-)!!!

    Bamsekramen, bästaste söstra mi!!!

    SvaraRadera
  7. Lasse börjar snart jobba, så då tänkte jag ta mej en tur ner till dej...Saknar dej ju så!
    Kram...//Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!