Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 30 juli 2009

Tänk bara...

... i mars och om allt går som det ska blir jag
FARMOR...

Min äldste son och hans underbara, gulliga fru ska (äntligen) bli föräldrar!
Är alldeles vimsig och glad trots åska och strömavbrott i eftermiddags...
BONUSBARNBARN OCH BARNBARN bara så där hux flux!!!

Hur i hela friden ska man vara för att vara en bra farmor, tro?
Vet ju hur lilla J snabbt "nästlade" sig in i mina tankar allt som oftast.
Jag som alltid har påstått att "barnbarn är inget för mig"... Och så kommer jag på mig själv med att traska in på Lindex och kika på barnkläder. Hmmm! Man ska kanske inte vara så kategorisk. Och förresten är jag inte sämre än att jag kan ändra mig, har ju ofta för mig de mest konstiga idéer som jag får backa ifrån när jag inser att "men så är det ju inte alls"...

Nä, nu ska jag sätta mig och försöka sätta mig in i hur jag känner mig - egentligen...
Hjärnan löper liksom amok och inte kom jag mig för att städa eller nåt annat heller för den delen... Kan man känna sig så här löjligt glad utan att bli inspärrad ?



3 kommentarer:

  1. Om man frågar mina två skruttungar hur en farmor ska va så räcker det att ha några glasspinnar i frysen, en sopkvast inkl. skyffel stående framme och några foppatofflor(andra tofflor/skor går också bra) som man kan prova =)
    Kramar är ganska trevligt också.

    Tror du är/kommer bli en alldeles utmärkt farmor !

    mvh/
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Jessica; Hejsan och välkommen!!!

    Glasspinnarna kan jag väl vänta med tills det blir aktuellt (?), foppatofflor finnes, kvast får jag nog köpa en ny... Skaftet gick av här i stridens hetta.
    Uffe och jag bör nog inte vara på samma fläck av huset när det ska sopas :-). Vi liksom krockade och snubblade och... Heltokigt blev det. Men inga andra skador än att kvasten blev en aning skaftlös.

    Kramar är jag nog rätt bra på att dela ut... Kan vara skönt för vissa fyrfota typer att slippa några :-)...

    Så i det stora hela bör det väl gå rätt så bra...
    Men attan så spännande det är!!!

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men vad kul!!!
    Grattis!
    Kramen på dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!