Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 5 juli 2009

SVALARE!!!

Tänk!
Idag sov vi ända till strax innan åtta!
Något som inte har hänt på flera år!

Anar att det har samband med att det var svalare i sovrummet och att vi var helt utmattade av all värme, både djuren och jag.

Nalle var GLAD och hoppig och skuttig på morgonpromenaden. Något jag har saknat nu när det har varit så varmt.
Uffe är ALLTID skuttig när vi går våra promenixer. Av princip, antar jag ..

Har börjat flytta om mitt porslin lite.
Nästa helg kommer nämligen sonen med bättre begagnade kyl-och frysskåp modell stora.
Så nu måste jag fixa iordning så att det finns plats för dessa.
Och det innebär att jag får rensa i skåpen för att få undan det som står på hyllorna.
Till exempel micron (som jag efter två år fortfarande inte förstår mig på .)
Många konstiga funktioner är det.
Och helt i onödan egentligen, för jag tinar i stort sett bara bullar och sånt i den ... Verkar ju så här i efterhand lite fånigt att man köper sånt man egentligen inte behöver...
Men den är rätt snygg (om nu en micro kan vara snygg???)... Och detta tjusiga spektakel lär få "bo" i skafferiet i fortsättningen...
Varpå jag konstaterar att det var ännu idiotiskare att lägga pengar på en micro med en massa märkliga funktioner, som visserligen är snygg, men inte kommer att synas i fortsättningen. Tröstar mig med att det visste jag ju inte då, att jag skulle få möjlighet att få helskåp av både kyl och frys. För inte tror jag att hyresvärden hade tänkt byta ut det som står här...

När jag ändå skulle flytta om uppläggningsfat och en del annat, passade jag på att rensa ur en massa (och då menar jag en MASSA!!!) skräp ur skåpen i vardagsrummet. En sopsäck fylldes snabbt och nu känns det riktigt roligt att öppna lådor och skåp igen.
Men det känns duktigt i ryggen nu, så det får nog bli lite vilande och förhoppningsvis sovande nu.
Imorgon ska jag... PHU!!!
Jobbigt blir det, men lite varje dag så vore det väl fasen om jag inte skulle fixa det!!!
Och jag misstänker att jag kommer att vara ruggigt nöjd och mallig nästa söndag!
Fy sjuttan, så gôtt det ska bli att kunna baka en rejäl laddning bröd och ha plats för det i frysen!!!

Natti, natti!!!
Suss gott!




2 kommentarer:

  1. Svalare?! Är det så det heter? Sabla skitväder om du frågar mej, mer likt höst :(
    Men OK för er del då...fast jag tror å andra sidan inte att ni har lika svalt som vi.

    Jadu, microkvinna...trevligt om en micro kan vara snygg! :) På tal om att städa med plastsäckar så ska jag till mamma endera dan för att just rensa upp lite...vi har hittat en lägenhet nu :D men nu ska ju den gamla säljas...och flera livsöden rensas ut...jösses vad det kändes tufft.

    Nåväl önskar dig och vovvarna en fortsatt sval dag, kanske vecka t o m!
    Kram på sej!

    SvaraRadera
  2. Huga; Det är så klart mindre kul att det regnar, men luften går att andas igen och det är ju liksom en förutsättning för att man ska orka någonting överhuvudtaget :-). Blir liksom lite "tröttigt" utan syre, ha, ha...

    Usch ja, att rensa ut är jobbigt... Fasar för att ge mig på barndomshemmet. Mamma var ju något av en ekorre, det fanns nog ingenting hon inte sparade. I och för sig är det fina grejer, men jag tror inte att varken jag eller min syster har plats för mer.
    Letar ju fortfarande mindre (och lättsköttare) bostad och då blir det ju ännu mindre plats...
    Antar att det är detta som kallas "I-landsbekymmer"?!

    Idag ska jag försöka fortsätta med köket... Men det är ju svalare, så det känns inte sååå övermäktigt ;-)!

    Och du; jättegrattis till lägenheten!!!!! Så himla skönt att det löste sig till slut!

    Kramen och var rädd om sig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!