Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 12 juli 2009

Herman hela dagen :-)!


Idag har lille Herman haft namnsdag hela långa dagen!
Han har utnyttjat sin dag till bristningsgränsen för mattens tålamod.
Började morgonen med att envisas med att sitta på bordet medan matten skulle äta frukost - i lugn och ro, trodde jag... Hmmm! Beror ju alldeles på om man anser att det är lugnt när man får sitta och vrålvakta på macka och filmjölk.
Jag är väl böjd att tycka att det är något jobbigt...

Herman fortsatte sitt något märkliga namnsdagsfirande med att försöka sno middagsmaten... Vad han gjorde i mellantid är jag lyckligt ovetande om, och jag hoppas att jag får vara det.
Undrar om sonen och svärdottern blev lika stressade som jag? För det är på något sätt rätt jobbigt att äta och mota katter samtidigt...

Och börjar en så hakar gärna gänget på...
Tur i oturen att det bara var Hubert som såg... Tänk om det hade varit Selma!!!
Nu tog väl hon igen det hela med att sno åt sig en rejäl bit av kakan vi skulle ha till kaffet. Hoppas hon får ont i magen, den fulingen... Nä, det hoppas jag inte, egentligen. Men det lättar att tänka på det!

Och tro inte annat än att den där namnsdagskatten hoppade upp på diskbänken när gästerna hade åkt och norpade lite kaka han också...
Det bidde inte så mycket kvar att frysa in ...

Å andra sidan går det ju att baka en ny tills Jenny kommer på besök...
Även om svärdottern har klippt mig, och jag bestämt påstod att det var "klippande av Uffematte" som var villkoret för att få äta kaka...
Men det var jätteskönt att bli av med trasslet!!!
Visst är det konstigt att håret känns helt ok ena dagen och nästa är det bara alldeles för långt och slitet och tovigt?! Undrar hur det kan vara så? För inte fasen växer väl hårstråna så fort helt hux flux???
Ett mysterium!!!

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Sonen och svärdottern hade ju med sig nya (bättre begagnade) kylen och frysen. Plockade in det jag hade i den gamla och det blev massor av plats över ...
Gissa om jag njuuuuter!
Ska ta bilder vid ett senare tillfälle, just nu är jag alldeles trött av allt Herman-passande och kylskåpsflyttande och klippande av hår (fast i fråga om det är det väl T som ska vara trött, hi, hi) och plockande med frysvaror (kallt!!!) och allt som skulle in i kylen!

Hmmm, det har nog blivit lite för mycket idag; känner att det krampar duktigt i ryggen.
Tror att det är dags för lite te och sedan bär det raka vägen till sängen... MÅSTE sträcka ut mig innan jag blir helgalen.
Roligt har det varit idag så man får väl anse att det är värt värken som kommer till efterrätt. Och i bästa fall är det bättre imorgon!!!

Ha en fin söndagskväll!!!




4 kommentarer:

  1. Hehe....Och jag som precis gjorde ett rackarns långt inlägg på min blogg också om dessa.. hmmm.....ljuvliga, fyrbeningar...?

    Men där fick bilderna tala för sej själv...nästan..

    Spännande att få lite nytt att glädjas åt där hemma i köket?
    Ser fram emot lite bilder!
    Och förhoppningsvis snart också IRL.
    Hoppas...

    Gratta lille Herrman från mej förresten men dra honom i morrhåren om han snattar "min" kaka något mer!!
    (Ja, okej då...bara för att han hade namnsdag då, då...)

    Ha det gott och vila nu din rygg i morgon!
    Kram, Jenny (:

    SvaraRadera
  2. Vilken Herman!!

    Så du har ont i ryggen???
    Är du säker på det???
    Eller fokuserar du bara på det onda??

    Läs hos mig så fattar du!

    Bamsekramen på dig!

    Och hoppas din rygg mår bättre i dag!

    SvaraRadera
  3. Ja det var ju tur att det var hans namnsdag då ,annars hade han kanske fått jättemycket skäll!!Haha..Hoppas ryggen din blir bättre idag !kram kram =)

    SvaraRadera
  4. Jenny; På väg än, he, he?!
    Sååå roligt att få träffas!!!
    Hoppas nu bara att Mango och Molly inte tuggar ihjäl varandra :-)! Molly är i högform, ha, ha!!!

    Kramen och välkommen!!!

    *****************************

    Sickan; Det där var väl lite väl (hmm) obetänksamt... Tycker nog att det röda krysset är rätt bra, bättre att uttrycka sina åsikter på sin egen blogg. Tycker jag!!!
    Och alla är ju olika och upplever saker på olika sätt och ingen kan väl med bestämdhet hävda att hon/han har hundra procent rätt.
    Sånt blir det bara tråkigheter och osämja av och det främjar ju ingen i längden...

    Kramen till dig!

    ***************************

    Pixi; Herman inser tydligen att det var IGÅR han hade namnsdag, för idag är det (relativt) lugnt här :-)!

    Och idag känns det allt bättre; Jenny är på g! Och då har jag ju nåt att se fram emot ;-)!!!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!