Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 13 juli 2009

Vissa måndagar är bättre än andra!!!

Visst är det härligt när saker inte blir som man tänkt sig utan mycket, mycket bättre?
Idag var avgjort en sån dag!!!

För på förmiddagen ringde Jenny och frågade om det var ok att hon kom framåt seneftermiddagen med Mango, för vi hade ju kommit överens om att försöka få Mango och Molly till att bli burkompisar.
Och tänka sig; hittills är det alldeles lugnt i buren och bägge fåglarna verkar trivas...

Molly är visserligen lite spak, men med tanke på hurdan hon är i vanliga fall tror jag inte att det skadar att hon stämmer ner tonen lite ...
Vem vet; hon kanske rent av slutar äta på mig när jag ska fixa i buren...
Och det vore ju något att vara tacksam för!!!


Här sitter den bitska lilla fröken och försöker se ut som ett av bladen...


Och Mango kollar om taket på lilla boet läcker (eller nåt...).

Men min ljusa idé om att sätta buren med herrskapet i bokhyllan sprack...
Hade alldeles glömt att den mittersta hyllan var fast och inte går att flytta.
Så så här blev det istället;


Tänkte att jag skulle byta plats så att den större buren får hänga på vänstra sidan istället. För då kan jag sänka den lite så det blir lättare att nå.
Och detta arrangemang är ju som väl är tillfälligt. Alla burar ska flyttas in i M´s gamla rum när han har hämtat alla sina prylar. Och det tror jag blir riktigt bra!!!

Och så himla roligt det har varit att ha Jenny och hennes L här en stund...
Mycket djursnack (som vanligt, ha, ha!) och sällskap vid fikabordet gör ju det hela ännu trevligare.
Så var det jättekul att få träffa L också! Har nog växlat några ord med honom nån gång när jag har ringt till Jenny, men det är ju alltid roligt att se den man pratar med.
Och Jenny ÄR ju otvivelaktigt en av mina allra bästa vänner, så jag ser alltid fram emot hennes besök!
Men jag tror banne mig att hon har haft med sig något fyrfota eller fjäderbeklätt varenda gång hon har varit här !!!
Men Mango ska ju liksom vara fosterfågel här; han är Jennys pippi (hoppas att hon glömmer det, hi, hi!)...
Han har såna fina färger och verkar vara väldigt sällskaplig och så hoppas jag ju att han ska ha gott inflytande på min lilla kobraMolly...

Tänk; det trodde jag inte när jag vaknade imorse!!!

Jag gillar avgjort såna här glada överraskningar!!!

Nu ska jag knalla ner och kika till pippisarna och säga godnatt, sen ska jag samla ihop mina två något matta hundar. Dom härjar "rätt" duktigt när vi har besök, och nu har det ju varit två dagar på raken med "främmande". (Varför heter det främmande egentligen? Man känner ju för sjutton dom man bjuder hem???)

Förresten är nog inte hundarna ensamma om att känna sig lite matta, deras matte är också lite trött, men glad!!!

Natti, natti!!!


3 kommentarer:

  1. Tack för i går och ett långt och trevligt samtal på telefon i dag!

    Hoppas verkligen det kommer att gå bra med dom där små busarna i bur nu!
    Och att Mango uppför sej som en gentleman istället för att ge henne tjyvnyp i häcken!
    Han är kanske "lite på", men det är väl karlar sej likt, eller??
    -Vet hut, karlar!

    Ja, i dag var nog både du och jag lite trötta...
    För även när det är som allra roligast så drar det en massa energi ur knopp och kropp...
    Haha...jag sov ju som en stock på soffan när du ringde i dag...*snark*

    Men som tur är, så brukar det ju rätta till sej rätt så snabbt igen.
    Hoppas din huvudvärk har släppt nu, så du kan få sussa gott i natt..
    Kramis på dej, och tack än en gång!
    (Och tack för alla "luktegottflaskorna"...hihi!)
    //Jenny alias "söstra di"...

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul när nåt avviker från vardagen!

    Som tex ett besök!
    Hoppas molly och mango hittar varandra!

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter bra att något blir bättre än man tänkt sig. Det skulle hända oftare.;0)

    Jag har också funderat på det med "främmande", det sa de alltid när jag var liten.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!